I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, April 24, 2010

Hari Jalan Jalan Cari Makan Sedunia kat Kulim


Hari aku berpeluang berjalan2 sejauh Kulim.. hahaha macam la Kulim tu jauh sangat dengan Penang, untuk sama-sama meraikan majlis perkahwinan Kak Long Nadiya Khalik. Perjalanan memakan masa selama kurang dari satu jam aku nikmati dengan hati yang berbaur dan kepala yang pening.. tapi tetap seronok. Biasalah konvoi ramai2 ni memang ada macam2 ragam.. Aku tumpang kereta Faiz Syahmi bersama Helmyzi Hindwan dan Fadhli Daud. Byk jugak kereta yang hadir (hahaha.. ayat ape la yg aku guna nie!!) dari pihak belah pengantin perempuan dicampur dgn pihak kami dari maktab.

Kami semua sampai ke rumah pihak pengantin lelaki dalam kira2 jan 12,00 tengahhari. Memang sesuai sangat la masanya kami datang. Sampai2 jer, aku terus ambik peluang untuk masuk ke rumah pengantin untuk menyaksikan upacara menepung tawar. Secara jujurnya aku memang minat tengok majlis2 karamaian macam ni.. Meriah tu beb!! Ada persembahan kompang dengan alunan lagu2 perkahwinan tradisional yang betul2 menghiburkan.. Rasa macam nak tumpang jer menyanyi sekali dengan group tu..

Tema perkahwinan hijau lumut ni bagi aku nampak menyerlah dengan pelamin putih hijau amat berpadanan dengan majlis hari ini. Kesemua wakil dari pihak lelaki mengenakan busana hijau mengikut tema yang mereka pilih. Dari pihak kami.. bertemakan CETUSAN WARNA. Macam2 warna ada.. huhuhu..

Seronok bergambar bersama kawan2 di atas pelamin.. Pihak pengantin pun sporting bagi aku peluang bergambar bersama mereka dan bergambar berseorangan, berpasangan, dan secara berkumpulan di atas pelamin.. Apalagi, bergambar ar puas2..

Makan pun sedap.. aku makan sambil diapit Faris, Diya dan adik asuhan kesayangan die serta Hanis Safwan.. makan semeja bersama, disamping diberikan cenderahati yang aku tinggalkan di atas meja yang sama juga..

Ucapan kepada kedua2 mempelai, selamat pengantin baru, semoga perkahwinan berkekalan ke anak cucu.. Insyaallah.. semoga tabah dan sabar menjalani kehidupan berumahtangga yang bayk onak dan ranjau.. jgn risau kebahagiaan pasti ada! cewah.. ckp macam dah berpengalaman jer.. padahal budak2 lagi..


ok, kenyang sgt! malam g pasar malam bersama Nadiya Khalik, Azurin Abdul Rahman, Fadhli Daud dan Fariezza Rahim.. Baru aku faham kenapa duit boleh abis byk gi pasar malam.. memang rambang mata ar.. semua makanan aku nak beli dan akhirnya penghujung malam aku terbungkang kekenyangan.. alhamdulillah..

No comments: