I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 7, 2012

Penyeri



Kebiasaannya, hujung-hujung minggu jarang mak abah nak bawak keluar berjalan-jalan. Mak abah selalunya suka melancong kat rumah sendiri. Ntah apa la yang seronoknya di rumah. Pakej perlancongan seperti ini mudah. Masak sendiri. Hidang dan makan sendiri. Berehat di katil sendiri. Semuanya sendiri. Hebat kan??


Cuma keistimewaannya yang berbeza di tempat-pelancongan lain - Boleh kemas rumah sendiri. Berkebun sendiri. Kemas laman sendiri. Huh !! Agaknya, sebab itulah yang mereka tanak kemana-mana ??


Kadang-kadang sikap mereka berdua yang seperti ini, menjadikan aku lebih suka 'terperap' saja kat rumah. Inilah perkataan yang selalu orang labelkan pada aku. Sebenarnya, aku berasa aman dan tenteram berada di rumah. Setiap detik masa di rumah bagaikan ada 'harganya' yang tersendiri.


Rumah aku tak besar. Rumah aku tak mewah... tapi rumah aku ada 'penyeri'. Penyerinya itu adalah kehidupan. Barulah suasana di rumah sentiasa 'hidup'.


Kalau nak 'rumahku syurgaku', kene la buat sesuatu... !!

"Kalau nak tau, cubalah sendiri" -Yuna, iklan libresse.

.

p/s - Kalau la boleh beri emak menantu, seorang doktor gigi yang pandai memasak. Mesti rumah lagi berseri.

.

10 comments:

delarocha said...

ikatan kekeluargaan yang kukuh membuatkan kita lebih selesa berada dirumah kan.

iKhRam said...

yer.. setuju mr delarocha..

p/s - kdg2 sedih kerana tak dpt membuka blog anda seperti biasa..

Chegu said...

ayat last tu yg tak tahan tu..siap mau doctr gege...g la sokong doctr gege kat masterchef tu.hahaha

ZURAINI said...

pehh.. nk doc je. haha. hi org ngri! :D

najwa aminah abas said...

doctor gigi. hmm, aku doktor sakit jiwa. kita tak serasi.

adwafarahin said...

keseronokan nie laa yg x sabar nk blk next 2 weeks! wee ~

plun9 said...

ya ke nak kan doktor gigi saya ada calon nya kalau botul cakap yo

Woofer Storm said...

dr tu sy dah pinang bro..heehe

#cantik uma,lain hari boleh lepak ni^^

c'axoera said...

hikhik hikkk terover sudah kann =)) hahaha

Nick twitter: ch000tz

cari n folowww taw hehe

amir aizat said...

skrg berada dirumah tercinta, hehe