I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, October 20, 2013

Seni Kulinari






Saya akui, sejak bekerja di sekolah ini, saya menjadi seorang yang berisi dan semakin mampat. Dulu, semasa mula-mula melaporkan diri, berat saya adalah 68 kilogram. Kini berat itu bertambah menjadi genap 80 kilogram. Perkara seperti ini, tidak perlu dihairankan, kerana setiap masa hati saya senang dan alasan ini harus diterima oleh semua pihak. Hehehe...

Bila bercakap tentang Latihan Dalam Perkhidmatan, semua orang akan berfikir tentang taklimat, ceramah, seminar. Semua itu mendatangkan tekanan yang bukan-bukan di benak semua orang. Tetapi di sekolah saya adalah sebaliknya. Semua aktiviti adalah berkepelbagaian dan telatah semua guru-guru menjadikan sesuatu yang rutin menjadi lebih seronok dan santai.

Seperti tahun-tahun lepas, aktiviti seni kulinari adalah menjadi kegemaran semua orang. Walaupun proses persiapannya leceh tapi atas dasar keseronokan semuanya nampak indah. Bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana muafakat. Elok sangat la bidalan ini.

Jadi, tidak hairanlah kalau saya semakin membesar. Dari bekerja, balik rumah dan hujung minggu - tabiatnya seringkali berkaitan dengan masakan dan makanan.Nasib baik saya tidak pandai memasak. Kalau tidak, mesti lagi pesat tumbesaran.

Terima kasih skpk seremban
Semuanya nampak indah-indah belaka. Kini saya dah memperoleh resepi baru. Dapat tambah ilmu, dapat tambah pengalaman dan dapat tambah kawan.

p/s - meroyan-royan di laman media bukan cara saya. kita berpelajaran, tunjukkanlah sikap dan tingkahlaku yang sesuai dengan taraf pendidikan kita.
.

6 comments:

ewanthology said...

mcm masterchef

Scha Nazri said...

Best main masak-masak dgn kekawan. meriah betul jadinya! :)

Brilliant Marjan said...

serupa mcm org dah kawen.tp memang best jika masak2 dgn kengkawan yg minat.

i'm shin... i'm inesen said...

seronok dpt makan!!

ch000tz said...

hakak is back u'ol hhahahahaha

Anonymous said...

If you love your job..than u never have to work again for the rest of your life.