I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, September 27, 2010

PEKA yang memeningkan??

Disebabkan semalam hujan.. jadi sepanjang malam tidur aku nyenyak sampaikan dari jam 7 pagi aku masih lagi bersantai-santai di atas katil menunggu sampai la nak masuk jam 7.30 pagi.. Bagus tak perangai aku..?? hahaha! Amaran kepada bekas2 murid kalau ada yang membaca - Jgn tiru k?

Bersiap ala kadar untuk hari Isnin nie.. Dengan mengenakan tie pemberian ikhlas Cha Zainol melangkah terus ke M-Square.. tak sempat nak duduk, dah dikejutkan dengan kes microteaching.. Ya Allah, satu habuk pun tak teringat.. tak prepared apapun.. dah la lesson plan aku tu ntah aper citer .. terima ker? tak ker..?? Yg aku tau tak hantar lagi sebab lecturer room berkunci..?? Dengan perasaan berdebar2, aku pegi la ke makmal komputer 4.. Berita baiknya, microteaching tunda minggu depan atas alasan lecturer kami, Miss Yeoh Pheik Kin memerlukan masa untuk memeriksa lesson plan yang dihantar sebelum nak buat microteaching.. hahaha.. dalam hati aku lega seribu nikmat.. Jadi kelas diteruskan dengan pengajaran how to make lesson plan.. baru betul.. ajar dulu baru la buat.. Kesannyanya, kami sekelas rehat lambat..
Untuk kelas Assessment - kami tak belajar sangat.. sejam pertama, kami mendengar ceramah mengenai kehidupan.. lalalala.. sejam seterusnya kuliah diteruskan dengan aktiviti practical untuk contoh cara-cara menilai murid-murid dalam PEKA.. kadang2 aku serabut juga dengan subjek nie.. kami kene buat experiment pulse dan solution.. yang pulse tu kami pilih Faiz syahmi as variable sebab die sportman kelas kami la konon2nyer.. hahaha.. yang exp.solution tu aku konfius dengan lecturer punyer pendapat.. dan kawan punyer pendapat.. walhal experiment tu ringkas jer.. nak larutkan gula dalam air yang berlainan suhu jer pun.. pengajarannya, klau kita jadikan sesuatu perkara tu mudah.. mudah la ia.. tp klau tak.. tu yang pening tu... kan??
ni la sportman kumpulan kami, yg aku citerkan td.. penat tak naik turun tangga..??

zulie, diya aku.. check temperature air..

taat faiz dengar ckp zulie.. diya sibuk buat aper tue?

lee fern dgn amir.. jaga azurin tu.. nnt tertumpah air lagi..

kok ana, kak ida, kak iza dan kak tin.. sweet 23.. hahaha

check borang posting.. lengkap ke tak??

Petang tidur dengan nyenyaknya dan malam makan dengan banyaknyer.. hal2 berkaitan posting aku dah cuba settlekan sehabis baik.. klaau ada lagi tu, terpaksa la aku lengkapkan lagi.. urusan fail BIG rasanya dah lengkap.. malam ni berjuang untuk Fail Science Society report.. selaku President.. memang aku nak mansuhkan keje2 refleksi dan segala bagai.. tapi kuasa aku limit.. ada yang lebih berkuasa dari aku.. sori guys... ikutkan hati, bley tak nak resign..?? ni yg rasa macam nak hentam Fuad Jahaya nie.. "awat la dok angkat tgn lantik aku..??"


ni la rupa fuad jahaya... tak pepasal sebab die aku jadi President.. apapun tq coke td.. keh! keh!

No comments: