I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, September 23, 2013

Avillion
















Sekarang ini untuk aku adalah musim keluar berkursus. Jalan ke sana, jalan ke sini. Makan yang sedap-sedap saja. Perut pun sudah maju ke hadapan. Apapun aku bersyukur, sekurang-kurangnya kehadiran aku dalam bidang yang diceburi kini disedari oleh pihak-pihak tertentu. Aku percaya, setiap individu mempunyai potensi dan kercerdasan mereka tersendiri. Siapa sangka dunia aku yang asing dahulu, kini berjaya aku terokai.

Baiklah. Keluar berkursus bagi aku ada ketikanya adalah satu jalan pintas untuk melarikan diri seketika dari rutin aku sehari-hari. Ada kala berada dalam lingkungan hidup yang 'beku' menjadikan aku bosan. Aku lelaki yang mahukan kebebasan. Adakala berada di bangunan kerja menjadikan pemikiran aku terhad dan terbatas.

Sebenarnya aku sukakan kreativiti. Aku percaya, aku seorang yang sangat kreatif dan berdaya maju. Aku punya perspektif aku sendiri dalam melahirkan idea yang asli dan unik. Semua itu akan berguna tatkala aku keluar berkursus.

Rutin - adakala mengehadkan kemampuan aku.
Aku tahu siapa aku. Aku tahu mengawal apa sahaja yang ada disekelilingi aku. Oleh itu, aku amat bencikan kuasa veto yang menghalang aku dari terus berfikir.

Ramai orang selalu beranggapan - semua orang adalah sama. Sebenarnya tidak. Semua orang mempunyai karakter dan kecerdasan yang tersendiri dan berlainan.

Pensyarah, guru-guru, ustazah, kawan-kawan, emak selalu mengatakan aku seorang yang kreatif. Aku punyai idea dan aku mampu mengolahnya. Kekurangan pada aku - aku tidak teliti.

Kepada mereka di atas - jangan hadkan kemampuan aku.

p/s - aku suka melakar waktu.

4 comments:

4feet8 said...

oh. ingatkan avilion PD. BTW, baca entry ni mcm baca resume pula. hihi..

DEZEE @ DHAGI said...

Aku setuju sgt dengan ayat semua org xsama tu.

Hafiz Hafizol said...

Syok ah dia kreatif. bukan semua org kreatif nie. hehehe

ezrie edris said...

salam...jempot join my segmen... http://izzriidris.blogspot.com/2013/09/segmen-bloglist-izzri-idris_21.html