I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, September 25, 2013

Privaci


Dari perspektif aku, kerap kali aku menganggap manusia sekeliling adalah lebih besar susuk tubuhnya dari aku. Namun bila aku bandingkan aku dengan mereka di dalam setiap foto yang ditangkap, ternyata aku lah gergasi yang selalunya lebih tinggi daripada mereka semua. 
Tersiratnya, aku selalu memandang diri aku kerdil walhal aku juga punya potensi yang tersendiri yang mungkin tidak ada pada mereka yang lain.

Atas sikap aku yang sebegitu, aku selalu menyimpan saja kebolehan yang ada. Sebab aku percaya, bila diperlukan nanti, potensi diri aku akan keluar juga. Itu lebih baik kan...??? Hahaha... 

Di sekolah kini, aku sudah mempunyai meja aku sendiri. Biarpun kecil dari meja-meja guru yang lain, tapi aku rasa selesa dan seronok. Kedudukannya memberikan aku satu privasi yang tiada tolok bandingan rasanya berbanding sebelum ini. Aku percaya, dengan adanya ruangan sendiri ini, aku dapat memberikan tumpuan yang lebih dalam melakukan pekerjaan aku. 

Ada bahagian notice board sendiri sekarang. Bolehlah aku curahkan hasil keringat yang penuh coretan manis di situ nanti. Yang pasti gambar keluarga dan kenangan bersama kawan-kawan akan aku titipkan di meja. Bila tertekan, itu semua boleh jadi terapi. Pada masa inilah harus aku tonjolkan kecerdasan yang aku ada.. Will see..??

p/s - hari Rabu adalah hari gaji.
.

3 comments:

NIZAM said...

saya suke the last part: hari rabu hari gaji. :D

Nick Nashram said...

posing macam model dah tu..ade gaya bro..huhu

DEZEE @ DHAGI said...

Kalau di tempat kerja kalau stress gila..aku duduk main game dalam men's room..