I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, March 30, 2012

Permata Hati Saya




" Kadang-kadang perancangan kita sudah baik, namun perancangan tuhan adalah lebih baik "


Sedar atau tidak, sudah hampir tiga bulan menjadi seorang guru. Sehingga hari ini aku masih lagi tidak percaya, aku sedang mengajar sekolah kebangsaan pendidikan khas bersama anak-anak istimewa.


Aku sering menganggap mereka adalah permata hati yang sangat berharga. Biarpun aku tau keterbatasan kemampuan mereka, tetapi tidak keterlaluan, harapan untuk melihat mereka berjaya sangat tinggi.


Adakalanya aku sentiasa berharap agar semangat aku untuk mendidik mereka tidak pernah luntur malah dijauhkan dari sikap jemu. Biarpun aku tidak dilatih untuk mendidik mereka, tapi aku percaya, naluri keguruan yang melekat dalam diri, sudah cukup mempamerkan kasih sayang dan kecintaan kepada mereka.


Sesungguhnya kalian lah kekuatan bagi cikgu. Ingat tu yer.. !!


p/s - rindu, semua anak-anak asrama pulang ke rumah masing-masing.

.

13 comments:

delarocha said...

teruskan berbakti kawan :-)


ps : boleh tolong 'like' sesuatu?

zazaw said...

sir tukar spek !

yaya nazeerah said...

selamat menabur bakti :)

antara said...

ye cekgu. baek cekgu. ^^

hihihi~

Joe_Hans said...

Terima kasih cikgu..

cha zainol said...

adik! makin kacak. abah pon bilang yang sama.

adwafarahin said...

cikgu! moga cikgu ttp hebat membimbing anak2 istimewa nie..bkn semua mampu..cikgu org terpilih :D

pembaris said...

budak sekolah pendidikan khas kena jerkah macam budak sekolah biasa jugak ka baru tak nakal?

syakey said...

diorang nampak enjoyy ;)

c'axoera ヅ said...

selirik senyuman mu adalah kebahagiaanku.....(dari seorang guru pada muridnya) kalau nak guna utk kekasih pun okeh jerkk hehehe)

ijam ismail said...

cikgu upenye...
bw here..

Sandra Azwan said...

Ikhram, u memang hebat!!

farrah hayati said...

bertuahkan menjadi guru pendidikan khas....besar pahalanya...
saya berharap saya dapat menjadi guru pendidikan khas yang baik untuk anak2 istimewa ini juga...;)