I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, October 25, 2012

IKEA





 
Sekolah aku cuti sehari lebih awal sempena sambutan Aidiladha. Bila cuti panjang bermula, untuk hari persekolahan yang terakhir, selalunya jasad saja di sekolah. Akal fikiran semuanya dah melencong jauh. Tambahan pula tumpuan kini beralih kepada telefon pintar yang baru saja aku miliki, sudah tentu aku mahukan masa cuti untuk mengexplore keseluruhannya.
 
Apapun, kepulangan adik-adik adalah yang ditunggu-tunggu.
 
Jadi selepas saja mesyuarat lawatan Hari Kanak-kanak yang diadakan selepas tamat sekolah, entah macam mana aku dan rakan sekerja terasa mahu keluar. Jadi, kami dengan secepat mungkin bersiap untuk ke ibu kota. Aku memang tak tau apa-apa tentang KL. Jadi aku ikutkan saja.
 
Kereta meluncur laju ke The Curve.
 
Jujurnya, inilah kali pertama aku ke sini. Aku bertambah teruja, ada IKEA. Dah lama teringin nak pergi, tapi inilah rezekinya. Rasa macam tuhan dah kabulkan doa aku untuk sekian lama... ( jangan ketawakan aku..) Pergi dengan tanpa dirancang. Sangat spontan kan?
 
Aku beranggapan, untuk baki masa yang ada, memandangkan kami bertolak pun sudah lewat petang - aku memang cukup hebat kerana sempat makan untuk 4 sajian tidak termasuk cheese cake, malah sempat pusing keseluruhan kawasan.
 
Dari ruang tamu, bilik air, sampailah kene tahan dengan sekuriti sebab tersesat jalan, diorang ingat kitaorang nak lari dari membayar barang. Kalau ikutkan nafsu, memang semua bahan aku nak beli.
 
Aku sangat teruja memerhatikan kesemuanya. Sangat Ohsem !!
 
Apapun, akhirnya dapat juga aku beli lampu tidur yang cantik, ringkas dan berpatutan. Bukan tu saja, dapat makan meatball yang bila kita makan mesti nak tutup mata; sebab menghayati dengan penuh selera. Ada jem strawberi kan bebola daging tu ??
 
... sekarang bilik pun dah ada rupa dalam katalog  IKEA ... hehehe.
 
 
p/s - mood gambar ala-ala vintage.. saja nak nampak cam orang dulu-dulu.
.


4 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said...

barangan dari IKEA mmg smart2 dan praktikal juge...

by the way , salam aidil adha ye :)

Belog PenaMaya said...

lama da x pegi ikea

the malay male said...

Barangan IKEA sangat "modern look" ...... Teringin gak nak susun atur bilik sebijik macam dalam katalog IKEA tu.. He he

ZWAN SABRI said...

x penah sampai IKEA lg.. teringin nk p sana.. asyik dok dengaq org crita ja.. huhu