I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 31, 2012

2012 - End

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Beratnya rasa hati untuk meninggalkan segala suka duka 2012. Tahun 2012 telah memberi satu jurang hidup yang sangat besar dan alhamdulillah aku berjaya melaluinya dengan sabar dan tenang.
 
Melalui tahun 2012, aku dapat mengenali dunia baru yang tidak pernah aku jangkakan. Walaupun pada permulaan aku seperti resah tapi bila memasukinya aku bersyukur. Dunia pendidikan khas yang sangat istimewa di hati.
 
Beberapa perkara yang dicita-citakan dalam hidup akhirnya dapat dikecapi. Semuanya bermula dari mimpi akhirnya dengan berkat usah dan restu semua orang akhirnya ijazah yang diimpikan berjaya dalam genggaman. Begitu juga rezeki dari Allah.. Aku bersyukur, segala yang aku impikan, Allah hadiahkan. Alhamdulillah.
 
Pengalaman pertama kali menyambut Hari Guru sebagai guru memang sanagt bermakna. Terasa dihargai. Bersyukur kerana pihak sekolah sangat mengambil berat dengan sambutan hari-hari penting seprti Hari Guru. Semua cikgu-cikgu sangat sporting.
 
Dalam tahun ini, berdamping dengan sahabat-sahabat baru, kenalan-kenalan baru yang sudah pasti meninggalkan memori yang paling dalam dalam lubuk hati. Bersama Kak Adah, Kak Hasni, Kak Suraya, Kak wan yang sentiasa membantu dan berada di sisi bukan sahaja dari segi tugas malah kehidupan sehari-hari. Begitu juga keapda Min dan Anis, kawan baru yang sama-sama melapor diri.
 
Tidak ketinggalan, geng-geng KUP - kak yati, kak wan, kak hasniah, kak hasliza, kak ku mimi, kak azlina. You all memang terbaekk.. !!
 
Walaupun sibuk dengan tugas sebagai guru, namun melalui kerjaya ini, aku berjaya melawati pelbagai tempat di Malaysia dengan atas dasar berkursus, menjadi guru pengiring dan sebagainya. Dari perlis sehinggalah ke Melaka, dari timur hinggalah ke barat.. semua dapat aku jejaki. Namun pengalaman ke Pulau Langkawi , bermandi manda di Pulau Dayang Bunting adalah destinasi yang tidak mampu aku lupakan sehingga kini.
 
Namun segala yang bermula, sudah pastilah akan berakhir. Pengakhiran 2012 sangat membayangi kehidupan aku. Kehilangan Naim dan Nasrul pada musim-musim pengajaran akan datang sangat memberi kesan yang mendalam kepada aku. Doa aku, semoga mereka berjaya di peringkat menengah dan tidak melupakan aku.
 
Kehidupan harus diteruskan.
 
Menjelang 2013, azam tahun baru sudah pastilah tertumpu kepada anak-anak didik yang bakal menduduki UPSR pada tahun 2013. Sebagai guru, aku memang mahu melihat, anak-anak pendidikan khas berjaya seperti orang lain. Jadi, aku mahu salah seorang atau lebih dari mereka mendapat 5A.. kalau tidak pun subjek sains mesti A.
 
Tak salah kalau mahu bermimpi. Biarlah mimpi sampai ke bintang.
Dan tahun 2012 seperti bayang-bayang yang tidak mungkin hilang.. biarpun siang mahupun malam.
 
Sukar melupakan 2012 yang indah bergemerlapan.
 
p/s - aku sedang menangis.
.


7 comments:

the malay male said...

menangis gembira xpe :-)

luddin said...

semoga tahun 2013 lebih baik dari tahun sebelumnya...Insya-Allah!!

Happy New Year 2013 Cikgu!!

luddin said...
This comment has been removed by the author.
Razfira said...

epi new year! :)

Wadi AR said...

selamat tahun baru juga cikgu

محمد رازيق said...

happy new year bro :) semoga menjadi cikgu yang hebat.

elly nadyra said...

selamat tahun baru teacher, semoga tahun 2013 memberikan kecemerlangan utk kamu dah semua student kamu!