I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, June 21, 2011

Integrasi Nasional



Integrasi Nasional


"..satu proses menyatupadukan berbagai-bagai kelompok masyarakat negara dengan menghilangkan perbezaan identiti.."


"..merujuk kepada proses menyatupadukan kelompok yang berlatar belakang yang berbeza menjadi satu entiti yang terikat oleh norma dan nilai serta kepentingan bersama.."



Bila bercakap tentang Integrasi Nasional, pasti yang terdetik di minda rakyat Malaysia adalah isu-isu berkaitan PERPADUAN. Bermaksud, kita rakyat Malaysia yang majmuk mampu hidup di bawah satu bumbung yang sama.. Perkara ini pasti sukar dicapai sekiranya kita rakyat Malaysia tidak menghormati budaya dan bangsa antara satu kaum dengan kaum yang lain.


Sebagai rakyat Malaysia, kita seharusnya akur kepada perkara-perkara yang sudah termaktub dalam Perlembagaan demi menjaga kesejahteraan rakyat dan negara.. Bukan itu sahaja, dengan mengamalkan prinsip-prinsip yang terkandung dalam RUKUNEGARA.. barulah isu-isu perpaduan ini akan terus tersemai dalam jiwa setiap rakyat Malaysia..


Semua ini penting bagi merealisasikan aspirasi negara - WAWASAN 2020 dalam usaha mencapai taraf negara maju mengikut acuan kita sendiri.. tanpa perpaduan semua ini adalah mustahil yer !!??


Inilah yang aku belajar bagi kuliah education hari ini.. !! dan selepas ini aku bakal dikejutkan dengan bermacam-macam perkara untuk semester ini. Yang terbaru, projek untuk subjek Sains, Teknologi dan Masyarakat (STM)


Oleh sebab aku masih lagi dalam keadaan terkejut dan takut untuk menghadapi hari-hari muka, jadi adalah lebih baik aku melepak dengan adik aku si Fatin kat McD.. lagipun sekarang tengah ada Mc Shaker!! huhu.. layan.. Zass !!


.
p/s - letih sungguh hari ni.. !! Aku ingat aku tengah mengalami gejala "penyakit rumah' la..!! Homesick ar... !! Bley tak nak balik kampung sekarang jugak !!??



.

22 comments:

adwafarahin said...

haha sakit rumah sya pon da dtg
betahan! bertahan! bbrapa hr je lg nie :P

afzan said...

apa-apa pun layan mcshaker mmg best!

Reen Azreen said...

perlis xde mcD...sob sob

Gen2Merah said...

hehehe... nanti dah abis belajar bole la lepak umah puas2 kan sebelum kena posting plak jauh2 d pedalaman.. hehe

Hans said...

cessss
makan mcd plak
dah aku tgh lapor nih
hahahahah
belanja aku oittt

Wanita Sensitif Kan? Setuju Tak?

Ain said...

dah sebulan tak mkn mekdi. sekali tgk entry rasa nak sepuk awak. boleh? *lapo*

Aman Ibrahim said...

mula2 Aman baca perpaduan pastuh scroll bawah tetibe muncul McD, sedapnyer hehe..

Last sekali, cikgu tulis nak balik umah sekarang jugak sebab homesick, kesian dia..

Liyana Zahim said...

Patotnye letak post title ni.. Integrasi Nasional dan jugek McShaker.. Hehehehehe~

ikan said...

lme koet tak mam mcshakers nie ..

iKhRam said...

Adwa ; cik adwa.. tak lama abis ujian leh balik rumah.. yg saya ni nak tunggu pose, tunggu raya.. baru leh balik.. dgn keje menumbun2.. huhuhu.. homesick ar!! tp kene hadapi jua..

iKhRam said...

afzan : memang sedap.. makan Mc shaker, kalau tak ciciah sos pun tak per..!!!

iKhRam said...

Reenn Azreen ; tak do ko.. tak po la.. tunggu balik soghomban sok sok yo!

iKhRam said...

Gen2merah ; mudah2an dipermudahkan urusan untuk mengajar.. tp kalau boleh nak balik kmpg sendiri.. hahaha

iKhRam said...

Hans: meh la dtg penang.. aku blanja mcd satu set.. hahaha

iKhRam said...

Ain : kok iye pun lapar.. jgn la main sepuk2.. kalau cakap elok2 .. silap aribulan dapat dua set mcd hahaha

iKhRam said...

Aman Ibrahim : hahaha.. 3 in 1..

tp aman memang la pembaca yang prihatin.. tq k?

iKhRam said...

Liyana Zahim ; setuju dgn tajuk tu.. huhuhu

iKhRam said...

Ikan ; apa lgi.. jom la kita ke restaurant mcd seakrang..

SANDRA AZWAN said...

menjawab soalan anda...yes, it's from my previous collection,future hybrid..;-)

iKhRam said...

sandra azwan ; alangkah indahnya melihat busana ciptaan anda dalam versi berwarna..

Abang Stalker said...

nk kenal dgn adik,fatin.hahaha

iKhRam said...

Abang stalker : hahaha.. boleh jer.. tp nak kene tnya tuan punya badan dulu yer.. hahaha