I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, June 10, 2011

Wahai Wanita-wanita Sekalian..


Selalu orang cakap, wanita ini tidaklah sebijak lelaki.. namun mereka rajin..!! Jadi mereka berjaya..!! Lelaki ramai yang bijak, tetapi mereka malas?? Betul ker ??


Adilkah fenomena ini ?? Aku fikir lelaki ramai juga yang menjadi individu-individu kebanggaan dunia.. hanya sebilangan saja wanita-wanita yang disebut-sebut manusia sebagai anjakan paradigma persepsi seksis masyarakat hari ini.. tak kiralah masyarakat di Malaysia mahupun di dunia..!!


Aku tidak seksis tapi hanya sekadar berfikir.. hanya sejenak..!! Tengok gambar kat atas..!!


p/s - ikut perancangan aku nak Kuala Lumput; ibu negara Malaysia.. perancangan secara tetiba tanpa niat yang teliti dan khusus.. hanya dengan tiba-tiba..!!


16 comments:

Puan Kutu said...

betul dah terbukti lelaki diberi kelebihan otak dr perempuan.lelaki cpt tgkp.itu kelebihan yg Allah bagi.wanita perlu pulun lebih utk berjaya macam lelaki.malangnya lelaki tidak menggunakan kelebihan yg diberi, sbb itu byk lelaki yg gagal.perempuan walaupun kurang bijak dr lelaki,tetapi mereka berusaha lebih utk setanding dengan lelaki.itu saja..

ZWAN SABRI said...

for me, lelaki mahupun perempuan, sama jaa.. semuanya diberi kelebihan masing2.. btw, gmbar am cam model la.. HEHE

MySuaraBlog: Aku Nak Jadi Macam Depa!

iKhRam said...

Puan Kutu: saya jugak berfikir mcm tu.. tp saya lelaki.. dan tetap lelaki.. saya bijak kah??

iKhRam said...

ZWANSABRI : memang lelaki dan perempuan mempunyai kelebihan amsing2.. tp kepelbagaian kecerdasan antara lelaki dan perempuan ternyata berbeza.. kalau tidak, manakan boleh wujudnya gender bias??

Khairul Antasha said...

utk kebykkan kes mmg lelaki bijak..cuma malas!.. melihat sendiri bekas anak murid dulu..

delarocha said...

rajin dan malas.

itu yang membezakan kejayaan dan kegagalan manusia.

sesegar said...

apekah kena mengenanya gambar dengan entry kau ikhram.
ekeke!

iKhRam said...

Khairul Antasha : jd memang betul la kata diorang tu?? huhuhu...

iKhRam said...

delarocha : yup! ada je kan perempuan yg malas dan lelaki yg rajin.. dan sebaliknya

iKhRam said...

sesegar : entahlah.. letak gambar tu sebab ada gambar orang lelaki ada gambar orang perempuan.. hahaha...

chemay said...

lelaki dan perempuan sama je
-.-

iKhRam said...

chemay: ye la.. saya akur..

sarah zulk said...

dlam makna gamabr tu.. sedang elok jer.. haha.. ala.. sah2 laki pempuan beza.. 1 akal untuk 9 nafsu.. laki 9 akal untuk 1 nafsu.. ;)

iKhRam said...

sarah : aku tukang menbalance kan semua tu kan.. hahaha lelaki 10 akal.. perempuan 10 nafsu.. hahaha gurau2 jer !!

Mutiara Bernilai said...

A||ah memberi pe|uang berjaya dengan sepenuh adi buat semua,, kamu usaha, kamu dapat,, :)

iKhRam said...

Mutiara Bernilai : yup... saya akur lagi seklai.. kata-kata orang tu byk yg tak betulnye kan?