I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 1, 2011

Bengang !



Dalam dunia blog ni, memang banyak cabarannya. Ada ketika aku masih boleh bersabar.. ada ketika aku pasrah saja.. ada ketika aku rasa peluang aku untuk bebas berblog bagai dirampas sedikit demi sedikit. Stress !!


Dulu aku sabar dengan dugaan virus Malware. Virus ni memang menggelapkan masa depan blog aku. Semua orang mengadu dalam fb tak dapat membuka blog.. Aku pasrah.. Aku cakap pada diri, tak pe.. kalau orang tak leh baca, biar aku sahaja boleh baca pun sudah memadai. Dan memang tujuan asal aku, menukarkan diary peribadi dalam bentuk blog.


Pada masa tu, keinginan untuk menulis bagai tidak ada. Tapi lama-kelamaan dan berkat kesabaran dan kekuatan semangat, akhirnya virus Malware tu lesap sekelip mata. Hidup kembali dunia blogging aku.


Cabaran kecil-kecil bagai datang satu-persatu. Bermula dengan masalah tidak boleh meletakkan gambar. Kemudian dengan kesan taip yang berbeza. Lain yang ditaip, lain pula yang keluar. Yang ditaip tak langkau baris, tp dalam entry bukan main jarak langkaunya. Bukan itu sahaja, masalah tak boleh follow orang lain. Tak boleh nak komen orang yang tak de pop-up komen.


Kadang-kadang aku teringin nak komen blog-blog yang gemar sungguh aku baca entrynya.. tp malang, aku tidak boleh komen blog orang yang tak de pop-up komen. Lama kelamaan hubungan aku dengan blogger terbabit kembali suram. Serius aku sedih betul.


Sebenarnya banyak lagi masalah-masalah dalam blog ni. Tapi kerana sayang, aku turutkan semuanya. Bila datang saja masalah, aku cari penyelesaiannya. Aku cari penawarnya.


Tapi kali ni aku memang sudah tidak sabar lagi.. Bila mengenangkan nasib aku dalam berblog ni, aku pasti sedih dan hiba. Kali ni, kalau ada blog sesapa yang bernuffnang, aku sudah tidak boleh lagi membaca blog mereka. Sedih sangat, sebab blog-blog mereka itu adalah blog2 yang sangat-sangat aku kerap singgah. Kini, semuanya musnah.

Sedih..


Aku tidak dapat lagi membaca blog-blog kegemaran seperti blog Hanis Zalikha, Kekunang Pelangi, Umie, Aku dan sesuatu (delarocha), Blog Budak Malaysia, Faiz Farish, Fuyooo...... Mr Syazwan, Ghost Writer, My Suara Blog, Rasa Hati ... dan sebagainya.


Sori beb !! Lepas ni ntah apa la pulak masalah dan cabaran yang aku kene lalui.. Kalau sapa boleh tolong, meh la tolong..!! Tak sanggup nak sedih2 macam ni lagi..

.

p/s - nasib baik blog Fatin Liyana dan Maria Elena boleh bukak.. kalau tak, rela bunuh diri !! Kui kui kui !! hehehe

.

12 comments:

fana.akim said...

erk??seyes kalau aku pun bengang..boleh jadi malas nak update ape2 pun lagi..adess..harap aku punya blog tak jadi gitu..

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

bunuh diri?
tahap bahaya nie, hihihi

Unknown said...

sabar yer.

ღKekunangpelangiღ said...

Eh kenapa tak boleh buka?

Cuba buang gadget yang tak patut. Takut ada yang senang di hack-access. Selamat mencuba. :)

cha zainol said...

macam kenal ja gambar. mesti rindu aku kan?

Liyana Zahim said...

Wat hapened ek? Blog liyana bru2 ni kne hack tau.. Tp skrg da ok.. Blog liyana blh bukak tak ikhram?? Hehehe..

ch000tz said...

sabauuuuuu tu perlu :D

Chegu said...

lek lu bro... layaan ombak rindu dulu, wawwawa

Joe_Hans said...

ekh...apesal ekh??

Chegu said...

Bro.. Mlm ni jom, ombak rindu, kalo ok, pm aku no phone ko, anta kat e-mel aku, jmr2087@gmail.com

Rtp Farra Arisha said...

what has happened to yours? whatever happens, may you keep blogging! :)

adwafarahin said...

Malware mmg bule buat x tido mlm kot haha