I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, February 20, 2011

Kenyang Sungguh-sungguh Di Seoul Garden.


Rezeki Allah kepada kita..
Itu adalah ketentuannya..
dan hari ini Allah kurniakan kepada aku..
rezeki yang melimpah-limpah banyaknya..
sehinggakan aku menjadi terlalu puas..
puas menikmati juadah makanan yang tidak terhingga..
..
Sempena weekend pulang ke maktab..
aku dan kawan-kawan
makan secara berterusan selama hampir 4 jam..
memang mencabar..
ambil sahaja yang kita mahu di depan mata..
tanpa berfikir tentang ongkosnya berapa..
aku sedar,
hari tu aku terlalu banyak memakan protein..
dan
aiskrim vanila
yang dicampur buah-buahan seperti pirch dan jambu batu dan epal
dengan secedok besar campuran jagung dalam tin
serta kacang kisar yang sangat sedap..
itulah kegemaran aku di restaurant Seoul Garden.
..
Kami belajar menggoreng makanan yang mahu dimakan
menghirup kuah sup yang sedia mendidih..
kami celupkan apa sahaja haiwan laut di kawah kecil sup di tengah..
dan dalam hati kami berlagu riang..
kerrana perut kenyang hati pun senang..
..
sebelum berlepas keluar dari restaurant syurga makanan itu
aku meraba-raba perut..
perutku naik sedikit..
aku mengah
namun dalam hati, aku tetap jua bersyukur..
kerana rezeki yang melimpah itu dikurniakan kepada aku..
terasa insaf buat seketika..
makan biarlah bersederhana..
jika terlebih,
nikmat mungkin boleh menjadi derita..
aku meraba perut sekali lagi..
...

7 comments:

Juan Hazi said...

bestnye... x ajak... :(

Najeera Yahya said...

terliur tgk hidangan tu...x de bawa blik sikit ke untk kitorang kat sini ..hehehehe...

^_^<--muka x malu minta kat orang sesuka ati ..haha

Tulip said...

=D...
mkn...
mkn...
wa..
knygnya...

zazaw said...

amboi cikgu . duduk ganas !!
HAHAH

Unknown said...

wahh agak best ye xD

Qamaruls said...

ini laa die adik aku..
makan sedap2 tak ajak abang nyer nie..

Anati Soki said...

wuuu..nk jugak..T__T