I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, February 3, 2011

PROSPERITY @ Midvalley


hari ini ke midvalley lagi..
saje.. bersiar-siar mencuci mata..
melihat keindahan dunia kota metropolitan negara..
berbelanja ??
tidaklah kali ini... byk beli keperluan diri.. huhuhu..
kerana pesan emak,
"beli apa-apa yang perlu sahaja"
.
bila bersiar-siar di pusat membeli belah ini..
ramainya rakyat negara kita yang berbilang bangsa..
berbeza pegangan serta warna kulit..
warga asing juga ramai..
semua yang ada di sini mempamerkan senyum saja..
biarpun tidak kurang juga dengan raut yang ego dan angkuh..
tp rasanya semuanya bahagia..
.
sebenarnya kita ini bertuah..
berjalan-jalan dengan bebas.. tiada apa yang mahu menghalang..
beli itu, silakan.. jual itu, silakan..
perlakukan apa2 sahaja asalkan jangan lebih batas..!!
dan sekali lagi.. kita bertuah di bumi MALAYSIA ini..
.
kita lihat apa yang berlaku di luar sana..
ada yang sedang dalam situasi darurat..
tidak boleh keluar sebarangan..
nanti dibunuh peluru dan dibedil meriam..
tidak boleh keluar dengan sesenang hati..
banjir, gunung merapi, kemarau, tsunami.. dan segala jenis bencana alam..
sedang bergelodak.. !!
kerdil kan kita ini??
.
kuasa tuhan itu tidak dapat kita hendak melawannya..
tp kesilapan manusia itu dapat saja kita elakkan..
kepada para pemimpin..
jangan terlalu lama berada di takhta..
bila sampai cukup masanya.. lepaskanlah kepada yang berhak..
kepentingan rakyat itu lebih tinggi nilainya..
dari kehancuran atas kesilapan sendiri..
nilai negara lebih penting dari diri kita sendiri..
.
kepada kita warganegara MALAYSIA
hargailah kemerdekaan kita..
usah berpecahbelah hanya kerana kepentingan politik individu
meruntuh kesesamaan kita..
ikatan kita..
itu hanya mainan manusia..
teruskan bekerja dengan keras..
untuk negara dan bangsa..
.

20 comments:

nur aisya humaira said...

Assalam..
aah,betul tu...waahh,kompem meriah midvalley time CNY ni kan..??:)

Entry terbaru ►Blogger : Kenali Follower Saya 3..!!:)

eddy syrol said...

cantik blog..welldone adik

Eazy Izzuddin said...

pergh...
tingginya anda..
hehe...

ku beruntung berada di malaysia..
aman damai..
;)

ZWAN SABRI said...

WoW! best2.. yang first pic tu, am nampak cam model la.. HAHA

ANATI SOKI said...

lama tak pekena prosperity. haaaish.. ha.. kan dah terliur.. bertanggunjawab cepat!!!! ahahahaha

d_tieah said...

Pizza baru tu..
Teringin nak makan!!!
Uwaaa..


Latest entry : Istimewa di Hari Ulangtahun ke-23 Deen Hotfm

Tulip said...

bestnya makan..........

IMANSHAH said...

cuti2 pun penuh ke pusat membeli belah???

Afzainizam said...

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Saya menyeru kepada semua sahabat untuk sama-sama kita berdoa bagi keselamatan dan kesejahteraan para pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.Semoga Allah swt melindungi mereka semua dari segala malapetaka dan bahaya
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

iKhRam said...

nur aisya humaira : meriah sgt.. ramai orang.. seronok juga membeli belah.. huhuhu

iKhRam said...

eddy syrol : terima kasih abg..

iKhRam said...

zwan sabri : cam model.. mana ada... biasa2jer.. huhuhu..

iKhRam said...

ANATI SOKI : better rasa piza baru sempena CNY.. serius sedap anat.. tak tipu

iKhRam said...

Eazy Izzuddin: tinggi? agak tinggi.. alhamdulillah la.. sebab bila shopping kaki yg pnjg.. sgt2 diperlukan..

apapun, kita harus bersyukur dgn nikmat yang allah kurniakan kepada kita

iKhRam said...

d_tieah : baik pegi try.. sedap..

iKhRam said...

tulip: memnag best.. jom join sekali

iKhRam said...

IMANSHAH :jgn tak tau.. dulu masa hari raya aidilfitri.. mid ni masih penuh lagi... tak penah surut2.. meriah saje tak kira hari apapun..

iKhRam said...

afzainizam : insyaallah.. sentiasa mendoakan keselamatan saudara kita di sana

Qamarul Sahid said...
This comment has been removed by the author.
iKhRam said...

qamarul : hahaha.. oo.. tau marah! hari tu die jalan2 tak ajak orang, tak per..