I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, February 15, 2011

Sehari Sebelum Cuti Maulidur Rasul


Sehari sebelum cuti maulidur rasul..
Aku perlu mengajar pelajar tahun lima..
Science - Food Chain.
Aku rasa tajuk ini menarik untuk diajar..
dan pendekatan aktiviti berkumpulan sememangnya menarik..
semua pelajar dapat memberikan idea mereka masing-masing..
dan suasana kelas nampaknya hidup..
aku berasa gembira mengajar tajuk ini
dan segala persiapan aku sepanjang malam dan awal pagi sebelumnya..
tidak sia-sia.. sebaliknya bermanfaat kepada semua..
Alhamdulillah..
..
Selepas penat mengajar
aku mencuri-curi pandang apa yang ada di kantin..
nampaknya ada guru-guru
dan ustazah-ustazah
sedang sibuk menyiapkan peragaan pasukan perarakan
maulidur rasul peringkat daerah..
siapa ckp guru tak boleh jadi designer..??
hahaha..
guru pun kreatif jugak bak rizalman ibrahim.. hehehe..!!
aku..
asalnya hanya memerhati
kemudian menyibuk pula membuat bunga manggar..
nasib baik menjadi..
..
tamat persekolahan
tergopoh-gopoh bergerak ke maktab bertemu pensyarah..
kemudiannya
singgah ke kedai bahan bantu mengajar..
berhabis masa dan wang di sana,
singgah ke queensball mall
saje2 berjalan..
membaca apa-apa di gedung Borders
dari makan yogurt J co,
kami ke gerai sandwich Subway..
dah kenyang semua orang
baru kami balik ke bilik hostel..
..
dan selepas itu..
tiada apa lagi yang berdetik dalam ingatan..
melainkan ingin bernafas sahaja dengan sempurna..
aku umpama manusia yang tiada bernyawa lagi..
segala kudrat dikerah atmosfera..
dan yg tinggal
hanyalah tenaga untuk aku bermimpi..
mimpi yang indah-indah..
sebelum mengajar 3 kelas lg pada lusanya..
.
..

7 comments:

Tulip said...

wah..nak j co juga....huhuhu......

::FAIZ FARISH:: said...

Selamat menyambut Maulidur Rasul...

Sham said...

salam maulid...

betul tu...cikgu boleh jadi macam2 pun...

folow anda...

Hazril said...

:)

maicher said...

wohohoho..
camni baru lahh cikgu!
serba boleh tuuu..
hoho..

aiseh sodap la plak tengok subway!
^___^

p/s:sori lama menyepi..he

sarah zulk said...

ello.. =) pekabo cikgu?
sdap mkan sandwich tu jgn lupe member ok.. hehe.. ;)

~ MaNjAlaRa ~ said...

ko nmpk sehat.....
adakah sbb potongan rambut??
atau mmg betol2 bertambah sehat??