I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 16, 2010

Berehat

'Tak hidup dipuji & tak mati dikeji' itulah ungkapan yg sesuai untuk mengubah paradigma aku dari terus diperkotak-katik atas usaha aku sendiri.

Hari ni aku ditinggalkan Fadhli Daud untuk sama2 memerhatikan terbitnya matahari di Bukit Dumbar. Lepas solat subuh aku dah siap2 berpakaian kemas2.. hahaha!! Tunggu punya tunggu.. tak jumpa2 jugak kelibat si Pali ni, sebab aku nak tumpang kereta die. Bila aku call rupa-rupanya die dah lepas ke Bukit Dumbar . Hish..!! nak katakan aku marah tak jugak, sebab aku bley sambung tidur terus.. hahaha!! Xde la, sebenarnya aku lebih suka ke sana. Nikmat memerhatikan sunrise memang menakjubkan. Kata Zuliyana Hassan dalam facebooknyer hari ini, matahari terbit memang cantik.. Tak de awan tebal pun melindungi matahari. Rugi betul aku tak pegi hari ni..

Sepanjang hari ni aku memang mengambil peluang untuk berehat sepuas hati. Tekanan semakin meningkat, bile setiap hari dalam minggu ni ada saja kuliah sampai petang. Jadi aku ambik kesempatan ini untuk mengemas bilik, basuh baju.. susun mana2 yg bersepah2.. sampah2 yg nampak kat mata aku kutip.. betulkan langsir.. siap buat ikat langsir lagi..! hahaha.. !!

Petang, habiskan pembacaan buku 'Petua Menangani Stress' oleh Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah. Buku ni best sebab gambar2nye dicetak berwarna-warni. Dari muka surat pertama sampai akhir . Memang menarik la. Tak la rasa cam baca buku kuliah.. Selalu buku2 yg jenisnye mcm ni boleh menambahkan stress.. Mana taknye, muka surat hitam putih dgn berteori2 bagai.. Tp buku ni tak . Lagipun pendekatan yg di bawa oleh pengarang memang mudah dan dekat di hati pembaca. Idea-idea untuk mengatasi stress dalam buku ni memang boleh kita amalkan. Aku suka buku ni.


Malam, aku bersama Afiq Ismail dan Fuad Jahaya ke Tesco, mai pekena nasi kandaq Pelita!! Dah lama sgt tak makan nasi kandar. Aku tak braper suke sgt nasi kandar lebeh2 lagi lauk ayam masak kicapnyer terlalu manis. Teringat pulak lauk kari mak kat rumah. Berjuta-juta kali ganda sedapnya. tak payah jadi orang Penang nak sedap masak kari. Orang N9 pun handal gak la!! Lepas tu beli barang2 keperluan sikit.. Terserempak dgn adik aku Fatin M. Ishak.. cantik adik aku sekarang nie..! Balik bilik, berehat sambil menemani rumate, Amir A. yg leka membelek i pod touch milik kawan die.. Layan..!!

memang best la dgar lagu bole chundiyan kat i pod nie..

p/s - kepada kawan2, tq bg sokongan yg baik terhadap blog aku yg tak seberapa ni... Pada yg tak berpuas hati, minta maaf la.. kehidupan aku mmg begini.


No comments: