I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, February 3, 2010

Masalah Air

Masalah yang paling membingungkan aku minggu ni selain masalah lab report.. adalah masalah AIR TAKDE!! memang bengang betul aku.. daripada air takder biar la elektrik pulak yg tak der.. Bila air takder, mmg mcm2 masalah akan muncul. Dari bangun pagi masalah muncul, sampai la nak pejam mata tido!! Bgun2 jer pagi, dah datang masalah.. Dah la minggu ni aku asyik bangun lambat jer!! Itupun nasib baik Afiq Ismail datg tolong kejutkan.. kalau tak??!! mmg tido mati la aku .. Bangun2 jer dgar air tak der.. terpaksa la aku ke blok ciku.. tp masalah datg bila pensyarah semua dah ada berkumpul kat depan HEP.. Aku pulak dah la bertowel jer.. main redah jer!! Dah abis mandi, nak balik ke blok amra.. bertambah2 la pulak pensyarah melepak kat HEP, dgn keadaan aku yang tak 'formal' lepas tu dgn baldi besar.. lambat pulak tue.. memang nampak la aku semua yg tak kene ..! lalu jer kat jabatan pj.. kene jerkah Mr Kwan Nam Poh.. " YOU ARE LATE !!!" dua tiga pensyarah depan aku geleng2 kepala jer.. tp aku terus jer jalan buat tak endah.. yg penting aku tak akan lagi ponteng perhimpunan!! tu yg penting!!

Perhimpunan pagi kali ini dikejutkan dgn pembaharuan baru. Kali ni perhimpunan mmg nampak cam lebih orang sebab abg2 akak2 KPLI dah masuk!! Apapun ada pembaharuan besar perhimpunan kali ni apabila pengarah turun ke padang melakukan pemeriksaan barisan untuk semua kumpulan unit beruniform.. siap muzik latar beb!! Timbalan tampil berucap mengingatkan kami semua isu berkaitan pendidikan. En. Syafiq pula mendedikasikan ucapan terima kasih atas kejayaan batch kami mengelolakan sukan pada minggu lepas. Bangga jugak aku dalam hati.. kumpulan kite mmg terbaik ar!! Lepas tu ada pemberitahuan senarai nama calon2 yang akan bertanding pada pilihanraya!! Yang paling menarik.. Persatuan bahasa melayu (kalau tak silap aku) ada mengadakan pertandingan menulis cerpen dan sajak!! Wow.. peluang ni!!! Aku dah lama tak mengarang cerpen!! tp peluang ini akan difikirkan memandangkan keje2 terlalu byk! madam Maria jugak ada membuat pengumuman tentang ujibakat untuk teater musikal.. antara lain majlis penutupan minggu penghayatn islam yang berakhir hari ini..!! Tuan Pengarah turut berucap berkaitan 3S - SENYUM, SALAM, SAYANG! selebihnya mengingatkan 3 perkara penting sbg guru - clean environment! healthy mind! and healthy body!
English class ari ni bergabung dgn kelas SNED 2. Tajuk ari ni - consonant . Blaja makhruj huruf konsonan..!! pening aku byk sgt tmpat huruf nak kuar..!! rehat makan puas2!!
Ada taklimat tentang rombongan kami ke k.lumpur hujung minggu ni.. Aturcara rombongan diterangkan dan diberikan salinan. Ikutkan hati, aku tak la girang sgt nak pergi.. sejak kebelakangan ni rasa mcm nak dok kat bilik jer.. bersenang lenang kat bilik!! tp terpaksa la.. mungkin masa ni aku tak tau apakah kegembiraan aku ke sana nnt!! Semua perjalanan ada la kenangan masing2.
Kelas earth and space.. kami sekelas masuk chapter baru.. bab batu dan mineral.. jadi ini membawa maksud masalah baru bakal menimpa aku dalam hati.. tp kelas hari ni best sebab kami semua masuk ke sebuah bilik sebelah makmal F4. Kat bilik ni ada mcm2 jenis batu.. cuma batu nisan jer yang tak der. Miss Zuraini menerangkan hal2 berkaitan kemunculan terjadinya batu2 ni dan menunjukkan ciri batu yang perlu kami kenalpasti. Sgt menarik sebab batu2 ni cantik2 belaka!! Persoalan yang timbul.. kenapa klau kiter ke pantai.. batu dari kawasan atas besar2 dan sampai ke kawasan bawah yakni ke lautan batu2 semakin kecil?? Fikirkanlah? Jadi, masa yang ada ni aku ambik kesempatan membelek2 batu2 ni..


Kelas petang yang sungguh membosankan!! Hari ni belajar pengurusan sukan!! Ikutkan hati, mau jer aku ponteng, tp bila rumate pegi.. takkan aku tak pegi..!! Bagus gak rumate aku sem ni.. byk mempengaruhi aku ke jalan yg baik!
Masalah air mmg membebankan aku.. memandangkan byk baju aku yang perlu basuh.. aku terpaksa memaksa adik aku Fatin Munira utk membasuh baju aku kat mesin blok Rambai.. Terpaksa dow!! klau tak dia, sapa lagi..!! Sementara nak tunggu semua baju aku habis dibasuh.. aku melepak kat bilik baru Hikri kat blok Gajus.. Lama tak borak2 dgn dia. Nampaknye dia sihat.. siap beli komputer baru yang cantik dan canggih!! Alhamdulillah rezeki die.
Apapun terima kasih adik Fatin.. wangi semua baju2 abg!! sampai bilik baru aku teringat yang aku terlupa nak bagi syiling mesin!! kira halal la..!!



Malam ni ingat nak shopping?? Tak tahan aku bila tgok orang jer beli sakan.. aku ada hati dan perasaan gak nak beli tu beli ni..

No comments: