I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, November 3, 2011

Bila Mandi Tak Basah..




Sejak kebekangan ni, dunia teknologi bukan lagi permainan hidup yang menjaminkan kebahagiaan. Boleh cakap, lebih banyak derita dari kegembiraan. Sejak dari semalam, perasaan aku dijeruk rendam dalam cuka. Semuanya gara-gara dunia teknologi.


Pulang saja ke hostel, selera aku mulai berkurangan. Dan semakin hari semakin bertambah-tambah pula tidak lalunya. 'Tidak lalu' maksudnya bukan tidak makan tetapi tidak bersemangat untuk makan. Bila dicari-cari puncanya, aku dapati sebenarnya perut aku sebu dimasuki angin.


Itu mungkin jawapan dari seorang doktor. Kalau tak pun kata-kata emak kat rumah bila aku mengadu sakit perut. Sebenarnya semua penyakit ini bermula dari dalam hati aku sendiri. Lalu menyerabutkan minda. Aku fikirkan itu. Aku fikirkan ini. itu. ini. dan akhirnya apa saja yang aku buat semua bagai tak kena. Sampaikan makan pun tak lalu. Mandi pun tak basah. Apatah kan lagi untuk tidur.


Nasihat aku. jangan bermain dengan perasaan. Sebabnya, jikalau tiada kepastian, akhirnya pasti membawa kesan hidup yang menekankan. Bagai makan tak lalu, mandi tak basah, tidur pun tak lena.


Dan kesibukan tetap menjadi musuh ketat aku sampai bila-bila. Aku takkan memaaafkannya.


p/s - aku berani tulis entry ni, sebab aku tahu dia tidak akan membacanya. Tiada warna-warni kerana hati sebal.

.

22 comments:

Zulfikar Hazri said...

1. fokus study dulu...

2. tak warna warni lagi aku suka..kemas dan matured

3. jangan la sampai lambat makan, nanti gastrik..

4. bunga bukan sekuntum...

5. kau suka minum teh bunga tak?

adwafarahin said...

aip! jgn give up! jgn lemah sgt..kene kuat ok! ^^

ch000tz axoera said...

nape sober2 ni..?mmg lagi canggih duni cyber ni lagi teruk perasaan kita digodam kann...>_<

Chegu said...

aku pun pernah kena macam ni bro, lu try a buat air yassin, insyaAllah, sembuh balik, jiwa tenang, hati lapang...aku murung dulu pun sampai muntah2 kot, hehehe, senyum kawan, ingat Allah k

Fara E's said...

alala , jgnlah cm nieyh :( kena kuat !

Chegu said...

hai, anda di tag, kalo ade mase, layan a saye yang mengarut ni, hahaha.

http://terusidup.blogspot.com/2011/11/59-saya-anda-dan-tawan-tawan.html

onie said...

kemon lah! mulakan hari anda dengan ceria ^_^

ekabukanmakcikkau. said...

hebat perasaan kau boleh dijerukkan dalam cuka . apa kata lepas tu kau jual jeruk tu sekeping dua posen . masyuk wohhhhh

ghost writer said...

aha...kau dah mulai jatuh cinta ngan sape2 ker..?cinta platonik ker?

lau aku,aku cuba amik masa bertenang dan susun kata2.haha!

Suhami Ahmad said...

Lah, atok ingatkan bercinta tdi

yuyueyuliana said...

Allah kan ada :)

NURUL ASHIKIN said...

ni kes putus cinta lah ek... ubat yang paling mujarab ialah masa... ALLAH tak pernah meninggalkan kita..so baik jumpa dan minta daripada ALLAH..ceritakan kelukaan hati padanya

afzan said...

mandi tak basah dah kira kes berat ni bro!

zazaw said...

sir
sir
sir kenapa?

Fatin Aliyya said...

bwk bertendang bwk bertendang, insya allah semuanya akn ok.
chill bro :P

si robot comel said...

kena kuat!jangan jatuh :)

amir aizat said...

be strong sir

Liyana Zahim said...

Dia yg bernama cinta.. B sturdy fren!! U'r strong! Believe me.. :)

@xiiinam said...

Aduhai....





Selamat Hari Raya Haji Ikhram...

Papa Mifz said...

jgn lambek mkn...tu yg masuk angin tuh...

Chegu said...

Lepak pilah dulu bro.. Kasi rilek, pkena mak lu pny masak lemak kan... Perrgghh.. Terbaeeek... Nway salam Aidil Adha geng

Munnafendy said...

jgn sedih2...tak lalu pun kena mkn jgk..lau x cane nak study...sia2 je lah ko x blk kmpg lau x stdy...kan3