I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, April 17, 2011

Hilang

Salam..

Dunia hari ini memang sibuk kan??

Semua orang sibuk dan aku cuba memahami kesibukan orang lain.. kerana aku bimbang jiwa orang yang sibuk selalunya lelah. Aku fikir aku telah pun berjaya menghadapinya.. Kesibukan itu selalunya bukan kita yang minta.. selalunya kesibukan itu kerana kita terpaksa.. dan sekali lagi aku memahaminya..

Dan memikirkan orang yang sedang sibuk tidak sama seperti menahan orang lain memahami kesibukan kita. Itu adalah dua perkara yang berbeza.. dan sudah tentulah ia akan bertambah teruk dengan menunggu kesibukan seseorang yang terlalu sibuk itu selesai..

Begitulah halnya dengan aku.. hari ini aku dilimpahi dengan macam-macam perkara untuk aku selesaikan.. dan setiap hari sama ada aku menyiapkan tugas-tugas aku mahupun aku menangguhkannya ke hari lain.. akan ada satu hari yang semua tugasan2 tadi sepatutnya selesai.. dan aku akan selesaikan.. itu tuntutan!! Aku fikir dengan kesibukan itu aku mampu menunggu kesibukan orang lain selesai.. rupanya tidak.. !!

Aku telah berbuat macam-macam untuk melupakan diri aku dari memikirkan hal-hal yang aku ingin fikir.. Paling kurang pun aku cuba dengan memejamkan mata dan mendengarkan lagu2 di mp3.. tp byk yang tidak berjaya.. alasannya.. aku ingin selalu mencuba memahami kesibukan orang lain.. kadang2 aku tak tahu aku sudah faham atau tidak..??

Hari ini kesibukkannya makin melarat lagi.. dan kekuatan untuk memahaminya perlu aku tingkatkan.. dan aku sibukkan lagi diri aku dengan bermacam-macam agenda.. ternyata aku kalah.. kesibukan dia lagi bermaharajalela dalam hidup aku..

Dan aku kini hilang.... aku kehilangan dia....!!


p/s - memang susah untuk faham...!! sebab aku sendiri pun payah nak memahami situasi sekarang ni.. buat apa pun mcm ada saja yang tak kena..!!

.

4 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

sila bangun dari tidur @@ hello hello !!

Anati Soki said...

eh eh.. ikhram tak penah hilang anat.. coooooihh..wakakak..tudia..anat prasan dah.. muahahahaha... takde la..
ckp pasal hilang
anat pun akanmenghilang kan diri buat sementara waktu.. sbb de exam minggu ni.. and tak study pe g.. T___T

iKhRam said...

si lampu neon : hahaha.. dah bgun ni..!! dan kesibukan itu masih menjalar.. tp sekarang dah boleh tersenyum..

iKhRam said...

anati soki : jgn la hilang anat... nnt tak de dah la citer2 yg best utk dibca..