I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, April 25, 2011

Potret Rindu..



Hahaha..

Sepanjang hujung minggu ni aku tak tau nak buat apa !!.. Keluar makan dengan adik tersayang.. pegi karaoke.. basuh baju.. melayan anak-anak murid chatting kat facebook dan masa yang lain banyak memerap kat dalam bilik.. itulah dunia aku sepanjang hujung minggu ini.. disamping ingatan yang tak pernah padam mengingati emak dan abah...

Dalam bilik di hostel di maktab, ada sekotak kertas A4 yang baru aku beli.. ada pensel mekanikal.. aku asyik tenung sekeping gambar dalam file.. gambar aku bersama mak.. tiba-tiba saja ilham mai.. (cewah, ckp loghat utagha lak?.. ) aku coretkan gambar mak dan aku.. bila dah lama2 aku lukis.. aku sendiri ketawakan diri aku.. Hahaha...!!

Kalaulah emak tgok lukisan aku nie.. mesti emak marah ?? mungkin geram ?? atau mungkin akan ketawa berdekah-dekah macam aku sekarang ni.. Sebab bila diamati lama-lama.. wajah emak yang aku lukis tu, kulit mukanya nampak berkedut2 sangat.. hahaha.. !! mungkin mak akan cakap macam ni kalau mak tgok lukisan aku ini.. (mungkin yer..??)


"Dah la tak do langsung ghupo den.. bokodot-kodot laie muko den ni ha..!! ponek yo den boli safi rania tiap2 bulan.. bokodot yo laie..?? " kata emak sambil mengcekak pinggang..


Sori la emak yer.. abg dah try sedaya upaya abg dah..!! inilah hasilnya.. walauapapun , potret manis emak yang tulen sentiasa terpahat dalam ingatan abg.. raut wajah yang tersenyum tue.. semuanya tergambar dalam minda nie.. rindu rasanya saat kita bergurau senda biarpun hanya bercakap di telefon buat seketika.. sejak abg dah besar ni.. kita banyak ketawa kan?? sebab zaman emak garang2 tu dah lama berlalu... dan abg pun dah semakin mendengar cakap... !! hahaha.. masuk bakul angkat sendiri..

Setiap saat, abg sentiasa merindui emak.. dan dengan melukis potret sebegini, terubat juga rindu abg.. dan semakin abg lukis.. semakin lebar senyuman abg.. abg ni anak emak yg unik kan?? hahaha...


.

p/s - abang sentiasa nak jadi anak emak yg baik.. selagi emak hidup, selagi itulah abang akan menghargai emak setinggi-tingginya... amin..!!
.

2 comments:

IMANSHAH said...

ada bakat ikhram, lukis gambar saya leh?? haha

afzan said...

dah boleh jadik guru lukisan pulak tengoknya :)