I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, April 11, 2011

Sama Tapi Tidak Serupa !!


Salam sejahtera dan selamat berbahagia..

Sepanjang minggu ni terasa sangat bahagia sebenarnya.. Siapa yang tidak bahagia jikalau setiap saat dan setiap pagi dihiburkan dengan ucapan selamat pagi yang sangat bermakna.. rasa mahu saja hidup ni sentiasa siang tanpa ada malam.. hahaha..!!


Baiklah.. ini cerita minggu lepas.. !! Hari Jumaat yang indah.. Loceng berbunyi..!! Aku baru saja habis menggantikan kelas seorang cikgu yang tidak hadir, aku turun ke kantin untuk makan siang.. Semasa di kantin, aku perhatikan ada salah seorang rakan sejawat asyik menutup badan dengan tubuhnya sendiri.. dari jauh, aku pelik jugak melihat perilaku cikgu sekolah aku seorang ni.. tapi matanya menunjukkan dia sedang memandang aku.. mesej perilakunya tadi memang untuk aku !! UNTUK AKU !! yer.. memang untuk aku !!

Aku masih lagi tidak faham .

Lama-lama aku amati.. baru aku sedar.. muka aku merona merah.. semerah-merah merahnya.. kali ni memang terhambur gelak dan tawa aku.. Cis !! kali ni, cuba lihat gambar di atas.. aku uji anda semua dengan kemahiran membuat pemerhatian dengan deria yang anda ada.. @ observing skill.. apa yang pro dan contra dari gambar itu..!! Lihat betul2..

Ok, pastinya dah dapat jawapan..kan?!! Jadi, aku memang malu..!! segan pun ada.. tp buat2 cool jer..


"Tak tau la macam mana boleh sama.. saya beli baju ni kat sarawak kot?" kata cikgu tu


dalam hati aku berkata-kata " Aku beli kat Perak kot??"


"Alahai.. kan saya dah cakap ari tu, say pakai baju ni hari Jumaat...!" kata aku dengan tawa yang masih lagi menggilai keras..


"Tak tau la Ikhram.. isteri saya dah seterika baju ni semalam. Dalam hati saya doa jugak.. janganlah ikhram pakai baju ni hari ni.. tengok2.. " tak habis ayat dia, tawa dia jer yang bersambung..


"Hahaha.. saya ni kes tak sempat nak seterika.. tengok mana yang elok saya pakai...!! " hahaha.. aku bagi alasan..!!


"Eh baju sama? !" sampuk cikgu lain. Aku ni dah tak tau nak cakap apa..?


"Ikhram, ni la baju batch universiti kita masa US dulu kan? Betul tak ? ".. cakap cikgu tadi..


"hahaha.. yup !! dia senior.. saya junior dia," balas aku sambil tawa ni memang dah tak tau nak berhenti..!! hehehehe...


Nekad lepas ni, kene tetapkan hari apa kalau nak pakai baju ni.. takut pisang berbuah dua kali.. Hahaha.. Apapun kebetulan ini sangat2 melucukan.. Sepanjang hari bila terserempak dengan cikni Fahrin nio, mesti aku akan tergelak.. Ingatkan kain baju kurung jer yang boleh sama.. tak sangka baju kemeja pun boleh sama.. kalau baju kemeja kosong sama, boleh tahan lagi.. tapi.. ni baju kemeja yang berbelang pun boleh sama??... memang tak boleh blah kan?? Hahaha..

Apapun jangan bandingkan sapa lagi ensem pakai baju ni yer..? tak adil tau untuk lelaki berwajah sederhana seperti aku.. !! Hahaha...!!

.

p/s - seronok hari ni mengajar science dengan membawa murid-murid ke kawasan sekitar sekolah melihat tumbuhan berbunga.. murid-murid terkawal dan sangat enjoy !! Aku bahagia... !!

.

4 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

muka pun hampir sama... ek tetibe

sarah zulk said...

cikgu... cantik baju cikgu! hehehe..

EZAN IDMA said...

oh cikgu ye, hehe, hye cikgu ;p

IMANSHAH said...

eh saya ingat saya ada baju cam tu lah