I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 31, 2011

Setelah 13 Belas Tahun...



Sepanjang kehidupan, menjalani kehidupan di alam persekolahan sudah pasti terlalu indah untuk dikenangkan. Apatah lagi bila mengenangkan kenangan-kenangan di sekolah rendah. Zaman kanak-kanak yang mengirangkan. Kerana kenangan itu terlalu best, semua peristiwa yang pernah berlaku pada waktu itu bagai berlegar-legar dalam ingatan. Boleh la kalau nak diulang-ulang cerita semula.


Untuk kembali ke zaman silam, sudah pastilah mustahil. Jadi, usaha-usaha untuk mengumpulkan semua kawan-kawan lama semasa sekolah rendah telah dijalankan. Walaupun pada asalnya ramai yang boleh menghadiri, tapi aku percaya kita merancang Allah jua yang menentukan.


Setelah tiga belas tahun terpisah, akhirnya aku bertemu muka juga dengan sebahagian kawan-kawan lama di Midvalley pada hujung minggu yang lepas. Nak berjumpa macam ni tidaklah semudah yang disangka. Semua perlu diharungi. Ada yang datang dari pahang, ada yang naik tren dari rawang.. ada yang terpaksa ponteng seminar dan aku terpaksa naik komuter dari Seremban yang popular dengan senario berasak-asak dengan PATI yang sgt wangi dengan perfumenye asli mereka..


Namun, yang paling menyedihkan, ada juga yang terpaksa menaiki dua bas.. bertambah malang dengan ketiadaan henset terpaksa mencari kumpulan kami dari tingkat atas sehinggalah ke tingkat bawah sekali dalam midvalley yang sesak dan besar tu. Dari mencari ke cinema atas, sampailah akhirnya bertemu kami sedang makan di pizza hut. Hebat jugak dia mencari biarpun tak de enset. Muka dah hampir-hampir nak nangis dah.


Tapi yang lucunya, kami pun cari juga kawan seorang ni. Sampai tersalah orang, sebab kami ingatkan dia. Al-maklumlah dah 13 tahun tak berjumpa. Apapun akhirnya kelima-lima kami bertemu juga. Ops! tambah lagi sorang. Enam yer. Sebab ada yang bawa teman. hehehe...


Jadi yang dapat berkumpul - Akmal Hazimin, Helizawati, Amalina, Munir & teman dan aku sendiri, Ikhram


Baiklah. Walaupun sudah 13 tahun tidak berjumpa, namun suasana antara kami meriah bagaikan dah berjumpa selalu. Boleh kata, semuanya ramah-tamah, malah tak kekok pun nak berbual. Kak helizawati yang sporting, ada jer celoteh dia yang buat kami nak tergelak. Seronok mencuba hidangan pizza chesse yg baru tue sambil berbual-bula banyak perkara, terutama kawan-kawan lama yang tak dapat hadir. Mana mungkin boleh kami lupakan macam tu saja.


Selepas perut kenyang dan menunaikan zuhur, apalagi... Bowling TIME !! Kami berbowling secara pasukan. Geng A - Aku, Helizawati dan amalina. Geng B- Akmal, Munir dan Yati. Seronok main kali ni, sebab rata-rata dari kami memang main baling jer bola bowling tu. Untung sabut, dapat lah strike. untung batu, ke longkang la gamaknya. Munir nampaknya macam hebat dlam bowling nie. Kesian amalina.. tp jangan risau, 'kau ada style beb!!'.


Sebelum balik, sempat minum petang. Makan yong tau fu, McFlurry, waffle dan yang paling best masa nilah kami banyak mengimbau kisah-kisah lama. Sangat seronok. Masa ni kami telah pun berbincang untuk meneruskan perjumpaan macam ni pada masa akan datang. Kalau tak de aral melintang, insyallah mungkin di Cherating bagi memberi peluang kepada kawan-kawan lama yang rata-rata berada di pahang sana untuk join sama.


Apapun aku balik dengan hati yang sangat gembira. Alhamdulillah, semua yang dirancang berjalan lancar dan semuanya dapat mengahbiskan hujung minggu dengan baik dan bermakna. Semoga selepas ini kami boleh bertemu dengan kawan-kawan yang lain pula. Insyallah.


Jauh di mata, Dekat di hati.


p/s - sampai je rumah, terus makan nasi lemak sambal udang yang emak masak. Sampai sekarang teringat kak cik helizawati yang sporting.. nanti ada masa kita kuar nak?? hahaha...

.

8 comments:

- LIANA ASIF - said...

dengan liza je yana da jmp, munir xpe da 1 negeri...jeles sangat2 sebab tak dapat join.... huhuhu...
insya'ALLAH jika ada kesempatan lagi, yana akan join korang.. hehe... nnt reunion besar kot???

ShahzCudin said...

mmg best kn kumpul kwn2 lama..mesti byk cerita lama keluar balik..klo yg da lama xjumpe tu mesti tgk byk da perubahan..

adwafarahin said...

seonokla jmpe kwn lama..kita nie jauh ngan kwn2 lama :(

Liyana Zahim said...

Bestnye ley jmpe kwn2.. Sy lau ajk kwn2 tak pnh jadik.. Plan jumpe failed memanjang.. Last2 mls nk caling2 da.. Msg2 da ade komitmen kot~ Oh windunye mid valley.. Lame tak p sane~ Dlu time mtrc PJ salu p sne.. Hehehe~

@xiiinam said...

Indahnya dunia remaja yang bersih....
:D

afzan said...

main bowling? dah lama tak tujubola ke longkakng ni. haha!

bestla ekau yo sebab nogori monang!

ch000tz axoera said...

waaaaaah terer ker main bowling...cosmic tu heheh

khairul akmal bin azman said...

makan besar la kowang ek..
jeles!