I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, March 6, 2011

Bangun Awal Pun Rasa Bosan ??

Pagi ini pagi ahad..
Sebab dah terbiasa bangun awal ke sekolah hari-hari..
aku terbangun awal pagi ini..
kemudian..
tidur semula.. dan bangun kembali..
tidur semula.. dan bangun kembali..
..
Serius,
pagi ini aku terasa kebosanan menyinggah dalam hidup aku..
bukak laptop..
bukak facebook..
bukak blog..
sesiapa pun tak de..
yang ada hanya diri aku sendiri..
..
kadang-kadang Allah Maha Adil
Dia tahu dengan siapa yang Dia mahu takdirkan bersama kita..
Dia tak mahu kita bersama,
dengan orang yang kita terhegeh-hegehkan..
Adakala Dia uji kita dengan orang-orang yang kita rasakan tidak penting..
dan kini
Allah uji aku dengan rasa cinta yang membuak-buak
tanpa bertemu dengan sesiapa..
serius aku teruji..
..
aku fikir
keletihan mungkin menjadikan aku sebegini..
keinginan aku banyak
tapi kudrat aku hanya sedikit..
..
buat masa ini
aku hanya perlukan banyak kekuatan
dan sedikit ketenangan
untuk aku isikan dalam hidup aku
dengan perkara-perkara yang berfaedah..
aku tidak mahu menjadi manusia yang rugi
dan hanyut kerana perkara remeh-temeh sebegini..
..
ada banyak perkara yang aku perlu fikirkan selepas ini..
terlalu banyak sehinggakan aku menjadi letih..
tp aku biarkan..
dan itu buat aku sedar
aku berasa bosan
kerana aku biarkan hidupku kosong
tanpa sedikitpun terusik..
..
abaikan jiwa halusku
yang selalu memberontak itu.. !!
..
.
p/s - "ikhram boleh tak kau terus basuh baju kau tu yang dah berlambak kat raga.. pergi..!! karang kan nak balik rumah sewa..!!"
.

5 comments:

Nana Liyana said...

eh eh ade muke baru bgn tito . dh bsuh baju lom ??

mia Olive said...

jodoh tu ada ikhram.Jangan risau. Masa sekarang lebih baik kita fokuskan benda yang wajib untuk difokuskan dulu.

janna sapei said...

bangun pagi2 bgus taw. rezeki masuk :)
awak.lagu dekat page awak ni lagu ape.puas carik ni.

IMANSHAH said...

wow

cadar bunga2..nice

.....ANA..... said...

"kadang-kadang Allah Maha Adil
Dia tahu dengan siapa yang Dia mahu takdirkan bersama kita..
Dia tak mahu kita bersama,
dengan orang yang kita terhegeh-hegehkan..
Adakala Dia uji kita dengan orang-orang yang kita rasakan tidak penting..
dan kini
Allah uji aku dengan rasa cinta yang membuak-buak
tanpa bertemu dengan sesiapa..
serius aku teruji.."
nice sgt ayat ni... suke... :-)