I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 12, 2011

Fuh !! Naseb Baek !!


Sebelum dapat balik ke kampung
aku terpaksa berhempas pulas merancang pengajaran aku..
kalau tuan-tuan dan puan-puan nak tau..
sepanjang malam saya berfikir..
apa aktiviti yang perlu saya jalankan untuk mengajar anak-anak darjah dua..
dari berfikir..
lalu menulis rancangan pengajaran..
kemudian melukis gambar-gambar haiwan..
menggunting..
menampal..
dan semua itu saya buat
sehinggalah kepala saya sudah pun membuat hal..
kepala saya sakit hampir pitam kerana terlalu berfikir..
saya terpaksa tidur-tidur ayam sekejap
dari pukul 5.30 pagi hinggalah 6.20 pagi..
..
apabila tiba masanya
saya mengajar dengan kerelaan hati saya..
hasilnya..
pensyarah pembimbing saya menghargai kesemuanya..
dan saya berterima kasihh kepadanya
bukan kerana memberi markah yang baik..
tetapi ulasannya memberikan saya semangat..
dan kini saya bermotivasi
untuk mengajar dengan lebih baik..
terima kasih en. mior..
..
bukan mudah nak mudah..
apatah lagi melayan kerenah kanak-kanak lapan tahun
seramai 30 orang itu..
yang sederhana tahap pembelajarannya..
apapun
itulah tanggungjawab..
yang telah diamanahkan..
peranan saya
lakukan SEHABIS BAIK !!
..

1 comment:

Reen Azreen said...

cekgu ikhram...bestnye tgk sume dpt 4 dgn 5...
hukhuk doakan reen praktikum next week k..
takot nih nak ngaja sains...