I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, April 23, 2011

Merentas Desa

Salam... Jumaat semalam, sekolah aku telah pun mengadakan aktiviti Merentas Desa peringkat sekolah. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan cuaca sangat-sangat mengizinkan ; tak terlalu terik dan tak hujan.. Sebagai seorang guru pelatih.. kenangan dalam aktiviti sebegini sememangnya tidak dapat dilupakan. Sangat seronok sebenarnya.. berpeluh, bergelak ketawa bersama anak-anak murid yang tersayang..











Aktiviti merentas desa ini dimulakan dengan senamrobik yang dikelolakan oleh cikgu Faizal, Ustaz Anis dan cikgu redza.. siap ada chicken dance lagi..!! cikgu2 kat belakang semua gelakkan aku - chicken dance aku sexy.. hahaha!! tak tumbuh tak melata... sexy ker?? hahaha....!! sampai terganggu fokus cikgu2 kat belakang..!! hahaha !!

Kemudian semua pelajar dilepaskan mengikut darjah... dari darjah 1 sampailah ke darjah 6.. aku yang ditugaskan sebagai ajk kawalan lalulintas.. dapatlah membonceng motor dengan si Akashah sambil perhatikan murid-murid... motor yang kuat berasap ini, telah pun menarik perhatian semua orang.. pendek kata, selain mengawal pelajar, kami berdua buat keje amal.. fogging free !! kurangkan aedes.. tp kami berdua selamat dan keselesaan membonceng terjamin !!

Kemudian balik semula ke perkarangan sekolah.. makan, minum rehat2 sekejap... lepas tu penyampaian hadiah.. memang lepak sungguh hari ini...!!

Sebagai manusia biasa.. aku seronok berdampingan dengan kanak-kanak ini semua.. dan keriangan kami adalah keseronokan yang luarbiasa... Dicampur dengan keseronokan bergaul sesama guru.. huh! Seronoknyer.... !!

Macam biasa, akhir karangan utk UPSR dulu-dulu ... - letih tapi menyeronokkan..

.

p/s - cakap merentas desa.. mana gambar budak2 merentas desanya ?? Ops !! masa diorang lari aku naik motor...!! hahaha... jadi tak dpt tangkap.. trauma tangkap gambar sambil naik kenderaan.. hahahaha!!

.

4 comments:

Unknown said...

rindu nk mrentas desa :(

iKhRam said...

Nana Liyan: rindu ek? nnt dah jadi cikgu.. tiap2 tahun kene merentas desa.. hahaha

IMANSHAH said...

owh dah penat tiap2 tahun merentas desa..jgn tak tahu cikgu selalu berlari

zazaw said...

hahaha sir
ingat kan berlari sekali
wahahaah