I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, April 27, 2011

Solar System Ciptaan Kami


Salam..
Nak jadi manusia tak la senang sangat.. !! Dan minggu ni banyak juga masa dihabiskan dengan membuat mural.. Janganlah komen apa-apa pasal mural kami ni.. sebab kami semua ni bukannya adda asas seni lukis pun !! hahaha.. Jadi sepanjang mengecat dan mewarna ni pun kami aplikasikan konsep sains dan kalkulus.. mana kaedah yang paling mudah kami guna... mana teknik yang menggunakan masa yang paling optimum.. kami guna !! sebab apa.. sebab komitmen yang lain banyak lagi menunggu..!!


Apa-apa pun itu bukan alasan untuk kami memandang tugasan ini secara remeh.. walaupun nak cepat.. tp kami buat sehabis baik.. !! dan hasilnya.. insyaallah akan baik!


Aku harap mural ini akan mampu bertahan lama di sekolah ini.. selain memperindah kawasan sekolah, ia mampu membantu murid-murid memahami dan mengingati susunan planet-planet dalam solar sistem kita..!! Insyaallah..


Walaupun letih.. aku sentiasa memaniskan muka.., bergelak ketawa.. bila melukis mural ni kerana bagi aku melukis mural ni mampu menenangkan jiwa aku.. merehatkan minda aku.. tak semua perkara asyik nak tangani dengan tekanan jer kan??
.
p/s- baik lukis mural dari tulis lesson plan yang berjela-jela tue.. huh ??!!
.

3 comments:

IMANSHAH said...

wah akashah pun melukis jugak

::FAIZ:: said...

hebat

Unknown said...

Assalamualaikum cikgu. Boleh post gambar penuh untuk saya jadikan contoh. Saya pun ditugaskan untuk membuat mural