I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, November 8, 2010

Tak Kisah la...!!



Petang tadi lepas mood exam bergema2.. aku rasa ketegangan menyelubungi hati aku.. yer, walau sebagaimana aku main2 pun dalam belajar.. Exam, bukan perkara main2 pada aku.. itulah penentuan cita2 aku.. dalam aku sibuk mengejar apa2 pun kat dunia buat masa ini.. ketakutan itu seringkali ada.. bila kesorangan.. ketakutan itu bertukar menjadi kelalaian.. dan bila beramai2 ketakutan itu menjelma kepada kelegaan.. namun, aku sedarlah.. siapalah kita tanpa kawan2 sebagai pengendur kepada tekanan dan ketakutan itu..

Doakan kejayaan aku.. kejayaan kawan2 aku.. kejayaan adik saya.. kejayaan gadis macho yang dulu pernah bermaharajalela di hati.. kejayaan junior2 aku.. kejayaan akak2 dan abang senior aku yang bakal menjadi guru tak lama lagi nanti.. serta kejayaan dari kejauhan ini kepada saudara Fikri yang hari2 minta aku mendoakan segalanya untuk dia..

kepada pembaca blog.. semoga ada jalan pada setiap kesukaran yang kita lalui.. saya teringat pesanan seorang guru biologi saya.. seorang lelaki dewasa yang hebat di mata saya.. percayalah kepada sesuatu 'K.E.A.J.A.I.B.A.N' .. mungkin ada masa kita amat2 memerlukannya.. dan ada masa dia datang tanpa kita minta.. dan bertuahnya jika dia tiba tepat pada waktunya...

Gambar2 di atas tiada kaitan pun tentang mood exam.. tp gambar2 itu menunjukkan diri aku tatkala meniti saat gembira.. lihatlah betapa bebasnya aku menghadapi kegembiraan aku.. pada masa tu la.. tp tak kisah la kan??? hahahaha... wakaka..


p/s - ada masa E.X.A.M. membunuh rasionalisasi.. dan yang tinggal hanyalah pengharapan yang abstrak.. ya Allah jadikan kejayaan itu realiti.. tak kisahlah bagaimana caranya ... tunjukkanlah 'hint2'nyer... dan tunjukkan pada siapa orangnya perlu aku dapatkan 'hint' itu.. temukan aku dgn orang yg tepat... amin


1 comment:

sarah zulk said...

kau tinggi... harapan pun kenela tinggi.. memang tinggi.. insyallah.. usaha sungguh2 kan berbaloi... =)