I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 2, 2010

I.D.E.A.

Semalam aku bermimpi.. berhadapan sendiri dengan peristiwa tsunami.. mungkin sebab terngiang2 orang ckp pasal tsunami kat seberang.. sampaikan terbawak2 ke dalam mimpi.. meh aku citer apa2 yang aku ingat..

Aku bersama beberapa orang kawan (yg paling aku ingat ada luqman) berada di sebuah balkoni kondo.. apa yg pasti kami berada di tingkat 13.. itulah yg aku sgt2 pasti.. pemandangan dari balkoni itu menghadap laut.. ketika tsunami berlaku.. ombak naik bak raksasa... menghentam kami dan seluruh kondo.. apa yang menakjubkan.. ombak itu telah menelan seorang dari salah seorang dari kami.. budak tu jatuh dari tingkat 13 ke bawah.. semua ini berlaku di hadapan mata aku sendiri... memang cuak dah aku time tu.. jadi, aku tak tunggu dah.. kami semua berlari2 turun ke tingkat bawah menyelamatkan diri..

Dan sekali lagi aku diingatkan.. pada tingkat satu, aku rasa aku ada barang tertinggal di tingkat 13 td..dan aku dgn tidak2 lagi beria2 jugak nak naik ke atas.. nak g ambik barang tu.. hahaha... nak tau tak, aku nak ambik aper ??.. aku tak sangka aku nak ambik laptop aku.. (sampai ke malam ni aku tak tau kenapa la aku nak sgt2 naik ambil laptop tu..) jadi suasana dan perasaan aku pada masa tu seolah2 aku ni seorang hero filem.. macam tgok filem hollywood pulak rasanya.. dan lepas tu tak ingat apa2 lagi.. aku tersedar..

Sedar2, ada dua mesej dari dua orang yg berlainan.. seorang bertnyakan aku nak kirm makanan apa2 tak? dan seorang lagi macam nak ajak aku kuar.. hahaha.. sememangnya hari ni kosong dan aku ikut jugak ajakan kawan aku g temankan dia cari jeans.. sebelum balik, aku singgah POPULAR.. betul2 singgah semata-mata nak beli highlighter sebatang.. hahaha! tp jgn tak percaya dgn sebatang tu sempat aku curahkan sedikit hasil idea kreatif aku.. semua ni berlaku tak sampai 5 minit pun.. sapa yg terjumpa hasil kerja aku tu, mintak tolong hargai sket k? Telah aku pamerkan kat public tanpa ada bayaran pun.. semoga semua yg melawat POPULAR komtar.. berpuas hati.. hahahaha..!! wakaka..




Gambar beg merah ni lambang aku g study group dengan Nadiya Khalik, Farhana Fauzi dan Fadhli Daud.. Mak abah.. sambil jalan2.. abang baca buku tau..!!


p/s - saya bukan budak2 designer.. saya budak perguruan! jadi jgn bandingkan lukisan sayaini dgn lukisan designer2 yg terkemuka di luar sana ..saja2 nak lukis2..!! kepada pihak POPULAR.. terima kasih memberi peluang saya meneroka dunia baru dgn mencuba model2 highlighter yang cantik dan bagus !!

4 comments:

sarah zulk said...

ade orang amik tak design ko lpas tu?? mane tau nnt lalu sbelah butik macam kenal plak design baju tu.. kui3..

iKhRam said...

jgn nak merepek.. rugi butik tu.. kene tulah dgn lukisan aku tu.. hahaha..

Safini Yamin said...

jgn lupa lukisan aku..
hehee...dah jnji kn nk lukis kt aku..=)

iKhRam said...

alamak pinie.. kene g lagi la POPULAR.. hahaha..