I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 30, 2010

Kalau Diberi Peluang....

Hai..
Ada masa yang istimewa itu bukannya datang dari harta benda dan wang ringgit.. tetapi memori dan kenangan yang tak mungkin dapat kita kecapi pada masa2 akan datang... Aku manusia biasa yang adakala mempunyai impian yang mustahil utk aku miliki biarpun dikurniakan harta berjuta-juta ringgit.. Ada masa wang ringgit bukan penilaian aku yang utama.. kerana wang ringgit semuanya sanggup untuk berbalah.. dari peringat keluarga yang kecil bersengketa kerana harta sehinggalah ke peringkat dunia.. semuanya nak berbalah sampai sanggup berperang.. semua ini aku jadikan pengajaran.. harta perlu dicari sendiri.. carilah dgn jalan yang betul..

Baiklah...
Siapakah wanita dan budak lelaki disebelahnya itu.. ???
Percayakah anda, jikalau aku katakan budak lelaki yang umurnya ketika itu 4 atau 5 tahun itu adalah aku.. jika tidak, ubah la pemikiran itu.. budak lelaki itu memang sebenarnya adalah aku... dan wanita disebelahnya pula adalah arwah nenda aku, Uwan Eno atau nama sebenarnya Noriah bt Ismail.. tahun ini merupakan tahun ke 14 pemergiaan arwah .. (Al- Fatihah)

Persoalannya...
Kalau diberi peluang apa yang aku mahu...??
Aku mahu memutarkan masa untuk bertemu dengan arwah.. Saat ini byk perkara yang ingin aku ceritakan kepadanya.. terlalu byk !!.. Sehinggakan tidak mampu aku ceritakan di sini... walaupun hanya satu...

3 comments:

sarah zulk said...

trus kan bersabar ikhram... Allah suka dengan hambanya yang sabar.. semakin tinggi jugalah tingakt iman mu nnt... dan Dia Maha Mendengar..

faqhrule said...

arwah uwan den, poie ateh pangkuan den ;(

Dilla Raffe said...

Al-Fatihah utk yg telah tiada..yg pergi tetap takkan dapat kembali lagi...