I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 1, 2011

2011.. Ready Ke Tidak ??


Selamat Tahun Baru..
Tahun 2011.
.
Azam aku tahun ini sama saja seperti tahun lalu.. walaupun ada yang telah dicapai. Azam yang baik apalah salahnya diteruskan sampai bila-bila.. itu cara hidup aku yang mudah tanpa perlu mereka-reka.. cipta sesuatu yang mampu kita capai dan membantu diri sendiri dalam mengekalkan kehidupan menjadi seorang yang lebih baik dan terbaik..
.
Menyambut tahun baru hari ni.. semuanya ahli rumah bercuti.. namun dalam cuti2 ini, aku terpaksa pula memikirkan kesusahpayahan selepas hari ini.. Secara keseluruhan.. tahun 2011 adalah tahun 'berusaha' dan tahun 'cabaran' bagi aku dan juga kawan2 di tahun akhir bagi Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP).. Semuanya bukan main2 lagi bila kami sudahpun menghampiri ke penghujung kontrak hidup di Institut Perguruan..
.
Wahai kawan-kawan.. hanya setahun lagi kita ada untuk berketawa bersama.. riang gembira.. bertolak tarik sesama kita.. sedangkan cabaran itu makin lama makin besar gelombangnya.. cabaran masa muka kita tak tahu di mana susahnya.. di mana senangnya..
.
Cuma berharap, kepayahan ini bakal dikongsi bersama dan mampu dihadapi dengan berdiri di atas kaki sendiri.. Namun aku percaya kita hidup di dunia ini bukan seorang diri..
.
Terpaksa mengemas kain baju untuk di bawak pulang ke Penang.. Banyak barang hari tu bawak ke Seremban.. banyak jugak la yang perlu dibawa semula ke Penang.. bosanlah hidup mcm nie.. dengan nak kemas barang di bilik baru yang sgt byk dah macam kat rumah sendiri...
.
Roomate.. cepat la ko datang sini daftar bilik sama2..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jangan la lambat2... !!!!
.

13 comments:

sarah zulk said...

2011.. ready dgn singlet topman.. haha.. boleh la crite cara2 nak kemas baju style gulung lepas nih.. hehe..

manna_salwa said...

nk blk kmpus la ni ea?

hee..

epi new year 2011~!

IMANSHAH said...

selamat kembali ke alma mater

iKhRam said...

sarah zulk : ada pulak ready dgn singlet .. cara untuk menggulung baju.. caranya sama seperti menggulung popia.. yang mcm tutorial tempoh hari.. hahaha

iKhRam said...

manna_salwa: yer.. nak balik ke kampus..
IPG KAMPUS Penang...
semoga sem ni bahagia sket..

iKhRam said...

IMANSHAH : alma mater? aper tu en IMANSHAH ?? tak faham saya..

ANATI SOKI said...

isok dah nak balik ostel. tak ready lg.. T___T tak puas cuti

iKhRam said...

anati soki : kalau ikutkan hati.. bagi setahun cutipun tak tentu puas ke tidak lgi.. apa nak buat.. kali ni rasa tenang balik ke hostel sebab nak cepat2 habiskan sem tahun ni.. thun terakhir

nur aisya humaira said...

gud luck..:)
salam kenal...hepy new year..:)

iKhRam said...

salam kenal jugak..
senior sekolah rendah yg terlalu lama..

hepi new year

fyda razak said...

berusaha ye :) adat laa nak kemas bilik tu, memang serabut. Saya pun tak sabar nak jumpa roomate ni. Ahha ^^ kejap lagi dah nak bertolak balik maktab. Wish u Happy New Year.

Qamarul said...

saye telah ter "link" kan anda di post saya.. harap maaf huhu..

iKhRam said...

Fyda razak : huhu.. satu hari satu malam mengemas bilik dgn barang yg terlalu byk... huhuhu.. memeritkan hahaha..

hepi new year