I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 3, 2011

Cabaran Baru Bermula.. !!


Hari ni emak seperti biasa dah jerit2 telefon aku pagi2...
walhal mula2 abah yang mengejutkan aku..
naluri seorang emak yang tak pernah berpuas hati mengejutkan anaknya..
nikmat hidup untuk rehat.. sudah tiada lagi..
..
3 Jan 2010..
Kuliah bermula dari tarikh ini..
Cabaran untuk sem ini sudah pun bermula..
tanpa banyak soal.. samada dah bersedia mahupun tidak..
antara dua.. aku pilih 'dah bersedia'..
..
Syukur..
banyak perkara baik untuk semester ini..
jadual waktu yang tidak terlalu padat..
ada banyak masa untuk berehat..
dapat para penyelia yang baik2.. Insyaallah
En. Mior sebagai pensyarah pembimbing utk praktikum
manakala, Pn Noorhalizah sebagai penyelia kerja kursus..
semoga bimbingan mereka buat perkara yang aku anggap susah menjadi mudah..
..
cabaran baru sudah pun diagih2kan..
kalau dulu biasa berkongsi membuat tugasan..
kali ni kepercayaan itu lebih meningkat..
semua tugasan perlu berdikari..
bangun jatuh aku kali ini perlu aku tanggung sendiri..
semuanya individually
cabaran action research sedang menanti..
hehehe..
..
ada sesiapa yg ingin membantu
berkongsi idea dengan aku
berkaitan masalah2 semasa guru2 mengajar di sekolah..??
sesiapa yang sudi..
bolehlah kemukakan idea anda dgn memberi komen2 anda..
semuanya akan dikongsi dan dipertimbangkan..
segalanya aku hargai
sharing is caring..
..
masalah baru
rumah sewa..??
esok nak tunggu jawapannya.. huhu !!
bukan senang nak jadi dewasa kan??
..
semoga segala2nya menjadi mudah
kita manusia hanya merancang segala yang telah ditentukan tuhan
apa yang penting
sentiasa menerima dan berfikir dengan positif..
.
p/s - Fatin, adikku sayang.. jodoh kita panjang betul kan??
.

17 comments:

Budak Hati said...

ak nk wat isu motivasi.hehe

iKhRam said...

Budak Hati : isu motivasi mcm mana tu bang?? ni mesti terpengaruh dgn topik kaunseling dan bimbingan td nie.. hahaha

nub said...

guru yang gatai!! haha

iKhRam said...

nub : gatai ? hahaha..
awat ?? budak baik nie... hahaha

Fxysche Nas said...

selamat malam cikgu :D

moge segla2nye berjln lncar ;)

iKhRam said...

Fxysche Nas : selamat malam..
isyaallah mudah2n semuanya selamat.. samam harapan utk awan yer miss Fxysche Nas

IMANSHAH said...

selamat bersengkang mata lepas ni!!

zazaw said...

HAHAHA
bangun pagi pun mak kejutkan
bangun sendiri la derrr
kehkehkehekeh

ZWAN SABRI said...

Wah! bagus2.. ada orang kejutkan bangun pagi..
prihatin sungguh parents cikgu ikhram.. ;)

masalah rumah sewa?
awat ngan rumah sewa? huhu..

nora said...

selamat pagi cikgu =)

(berkaitan masalah2 semasa guru2 mengajar di sekolah..??)

aku takde ide ar, nati klau tetiba ide tu dtg aku roger ko ek

Eazy Izzuddin said...

selamat bermula kuliah cikgu...
;)

iKhRam said...

Imanshah : semoga selamat la selalu... bersengkang mata tu dah perkara biasa .. cuma jgn la bersengkang mata serta bersengkang badan.. huhuhu..

setakat ni tido elok sempurna.. mungkin start minggu depan.. hidup mesti dah jadi tak tntu arah dah.. hahaha

iKhRam said...

zazaw : ikutkan hati memang nak bangun sendiri.. ada masa dah bangun.. tp mak still call kejutkan.. apa nak buat.. terpaksa la saya dan rumate bagun terlebih awal.. hahaha

iKhRam said...

zwan sabri : sgt prihatin... selagi tak kawin.. sealgi tu lah mereka mengontrol diri saya.. hahaha.. kalau perkara yg baik.. apa la salahnya kita dipantau.. hahaha

iKhRam said...

nora : selamat pagi.. terima kasih.. nnt kalau ada idea roger k..?? bgtau kat shout box.. nanti saya cepat2 respon komen cik nora tu k?.. hahaha..

iKhRam said...

eazy izuddin : terima kasih.. selamat jugak k?

Hazril said...

Gud luck am....