I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 2, 2011

Hari Yang Meletihkan


Hai..
Tengok gambar kat atas tu pun dah meletihkan..
apatah lagi untuk menyelesaikannya..
huh !!
itulah keje aku seharian hari ini selepas sampai saje di bilik..
dengan perasaan hiba berjauhan dari rumah..
terpaksa berdepan dengan penat memunggah barang2 dari stor..
kali ni aku memang tak tipu kan?
memang barang2 dalam bilik ini byk dah macam berumah sendiri..
dari pagi tadi memikirkan macam mana nak menyusun semua barang ni..
membuang barangan yang tak menjadi keperluan..
menyimpan mana2 yang patut..
mengeluarkan barang2 dari kotak..
menyapu bilik
mengemop lantai
membersihkan kipas..
semua bagai...
walhal berpindah dari bilik ke bilik yang SAMA !!
.
tp dalam letih2 tu..
sempat pula menjengah ke TESCO sebanyak dua kali
siang dan malam
bersiar2 pusing2 satu Penang..
satu Balik Pulau sebenarnya kami singgah
melihat keadaan SK Genting..
penempatan untuk praktikum tak lama lagi..
wow.. sekolah kampung tue..!!
bakal jadi guru muda versi desa la aku lepas nie..
guru bujang pingitan..
hahaha !!
..
jadi kalau tanya aku letih ke tak..??
dalam tempoh lebih 24 jam aku tidak sempat melelapkan mata ini..
aku bukan setakat rasa letih..
malah rasanya bagai nak mati..
mak.. abang nak balik RUMAH KITA.. !!!
..
(tp dalam hati cepat2 nak abiskan semester dalam tahun ini.. hehehe..)
.
p/s - bilik ini belum 100 % berkemas.. perlukan rehat..!!
.

14 comments:

Reen Azreen said...

hahahaha..pnah rase cmni dulu tau...pergghhh sgt penat lah ckgu ikram...tp skang dah dok umh sewa...xde la pnt sgt berkemas...tp pape pn,kemas lah blk tu...kekekek

p/s:thanks masokkan blog reen...keep in touch k..

emieysandra said...

same la situasi kite,
baru je kmas2 brg..rindu nk blik umah, sob3
sabar2 yer..huhu

iKhRam said...

Reen Azreen : pernah rasa.. mesti memahami kan? setiap awal sem mcm nie.. ada masa cam tension jugak.. !
tak lama lagi prac nak dok umah sewa.. ye ye ye..

iKhRam said...

emieysandra : sama jugak.. hahaha.. letihnyer..
rumah !! rindunya.. wua wua wua.. hahaha

betapa senangnya dan seronoknye menginap di rumah..

Nana Liyana said...

wahhhh kemau cmtu nnyeeeee . ni yg jelez niihh .:P x bleh jadik !

nub said...

perhh aku malas gila mau kemas2 bila stat bkak sem

iKhRam said...

nana liyana : jgn la jeles.. jom sama 2 jadi kemas.. mesti best..
semua boleh jd..

iKhRam said...

nub : sebenarnya maals jugak nie.. tp kene la susah2 sket awal2 sem..

ANATI SOKI said...

bleyh tahan g tuh.. anat ada orentasi dua hari kot... daftar ijazah punya pasal. vorink

ZWAN SABRI said...

Xpa2, keletihan itu bakal terbalas jika melihat kejayaan para pelajar yang dicorakkan oleh Cikgu Ikhram.. ;)

diana said...

fuyoh! banyak gila barang.

tapi gambar yang last last tu mcm menarik. pandai cikgu kita kemas bilik ye..
HARHAR :D

iKhRam said...

Anati soki : sama la dgna dik saya... orientasi 2 hari utk ijazah.. hahaha.. selamat berjaya k?
selamat melalui zaman degree yang penuh warna

iKhRam said...

Zwan sabri : suke mendengar kata mr zwan sabri yang mampu membangkitkan semnagat.. terima kasih dgn sokongan..

iKhRam said...

diana : byk barang nie..rasa nak sedekah kat diana sikit.. hahaha