I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 25, 2011

Meloyakan

hari ni aku nak berpesan
nak jadi manusia tak semestinya nak kene sentiasa berlagak hebat..
jadilah diri sendiri..
bukan susah sangat pun ??
..
loya dengan sikap sebilangan manusia
terlalu berlebih-lebih membawa diri..
kita tau siapa kita dan persekitaran kita..
jgn suka menipu dengan keikhlasan yang sentiasa kita ada-adakan
jangan suka menipu
dengan rasa kasih sayang yang suka kita tunjuk-tunjukkan
bukan semua orang suka..
memang bahagia itu milik kita..
milik kau
milik mereka
namun, wajibkah semua orang mahu tahu ??
cukuplah sekadar orang memerhati.. dan tidak perlu kau paksakan..
aku mual
orang lain jadi loya..
jangan jadi laksana kera dapat bunga
umpama ayam riuh satu kampung..
..
jgn rosakkan perasaan aku dengan kata-kata sebarangan
nampak macam manis tapi kelat di dalam
pujian tiada makna umpama gula berintikan kahak..
begitulah loya aku menuturkan
apatah lagi loya memerhatikan
..
jangan rosakkan keindahan aku menjalani kehidupan aku
dengan perasaan kau
yang kau andaikan yang kau sudah dewasa..
kerana
di mata aku
kau lagak seorang kanak-kanak
yang terlalu mengemiskan perhatian..
pada kami jutawan cendiakawan..
dan kau
terlalu memualkan..
.

2 comments:

Nana Liyana said...

lek luuu . sabar2 . istighfar bebanyak :)

Tulip said...

suka entry nie....
kadang2 bosan kan dgn org mcm nie...
kadng2 juga dah bosan untuk bersabar kan...
=(