I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 21, 2011

My Top 5 !

Hari ni sangat letih.. malam tadi siapkan proposal action research sampai larut malam dan tidur di awal pagi, pukul 5.30 pagi kot !!... dan bangun lambat.. nak salahkan diri sendiri, macam tak berguna dah.. nak salahkan rumate, rumate pun sama cam aku gak bangun lambat.. walaupun die pergi sampai dulu ke kelas.. nak salahkan emak?? berani la ko.. nak mampos kene marah balik semula dengan dia.. huhuhu.. dah besar gajah pun emak yang kejutkan.. nak salahkan sarah, sebab layan aku lewat2 malam, takut tak de geng pulak bila bosan2 nanti..(hehehe.. sori sarah) nak salahkan lecturer kenapa garang sangat !! takut pulak kene potong markah.. kene sabotaj pulak kedatangan kuliah aku nanti.. nak salahkan keje yang banyak, nnt tak de keje aku nak jadi cikgu mcm mana pulak??.. dan semua ini memang menyeksakan aku dengan memaksa diri tergopoh-gapah aku pergi ke kelas.. dengan beg aku sandang kat belakang, dengan beg laptop aku jinjing.. maklumlah nak tunjuk keje yang aku pulun malam td.. hari ini aku mencipta rekod - tempoh paling singkat aku bersiap = 20 minit...!! gile.. memang keje gila.. dan berita baiknya, pensyarah aku sikit pun tak mau check keje yang aku pulun malam tadi..
apa yang korang rasa...?? nak tau apa yang aku rasa..??
aku rasa BENGANG gilerrrrrrrr !!!
.
jadi sekarang aku nak redakan bengang aku
aku nak jawab tag yang telah dikelolakan oleh bekas classmate aku sendiri, cik myra Anne .. lama kot tak jumpa die..?? nak borak2 mmg susah la.. hahaha..!!
.
1. Nama samaran
ikhram - kebiasaannya orang akan panggil dengan nama ini.. aku suka nama ini..!!
Am - hanya orang2 tertentu sahaja.. tanda2 ada hubungan yang 'kekok'
Abang - ini adalah panggilan dalam keluarga..
Adik kere - panggilan kawan2 batch adik fatin, terutama kak jah..
Sir ikhram - panggilan khas dari anak2 murid.. huhuhu..
.
2. Tarikh penting
16 disember 1988 - besday saya
10 julai 2006 - tarikh masuk ke institut perguruan
13 mac 1991 - besday adik fatin
25 ogos 1999 - besday adik iman
25 disember 1987 - ulangtahun perkahwinan emak dan abah
.
3. Lima Perkara yang Saya Buat Semalam
membaca bahan2 berkaitan 'gender in science'
menyiapkan proposal action research
keluar makan kfc bersama cik nadiya dan Ana Rafauzi
menukar cadar bilik
mendengar lagu 'never grow up' & 'back to december' berulang2 kali dalam mp3
.
4. Lima Perkara Buat Anda Gembira
bermain rollerblade disamping keluar sekejap mengetuk dram bertoken.
spend time lepak2 kat borders.
makan masakan sambal sotong dan gulai pucuk buatan emak
keluar shopping bersama adik fatin dan didie
duduk sepanjang hari di bilik sendiri...
.
5. Lima Sebab Jawab Soalan Ini
sudah tentu sebagai penghargaan kepada ex-classmate, nurul nadia amira..
kerana soalannya menggalakkan saya berfikir secara kreatif
sebagai langkah awal membuat penyelidikan kualitatif
soalannya mudah sangat
kerana saya suka nak menjawabnya ..!!
.
6. Lima Kawan Untuk Ditag :
.
p/s - ada byk lagi nak bgtau... hehehe.. tp rahsia lelaki sapa la yang tahu.. huhuhu
.

9 comments:

Nana Liyana said...

jgn marah2 sbar3 . x kena ngn muke yg cool okey .

Reen Azreen said...

mlm ni qada tido blek yer cekgu...hehehee

IMANSHAH said...

saya berfikir secara kreatif
sebagai langkah awal membuat penyelidikan kualitatif

suka ayat ni

sarah zulk said...

how dare u.. aku dah cakap tido.. ko yg tanak kan.. haha.. seronok kan rushing g klas.. semangat lebih dri biase kan?? hak3..

tag tu aku jawab dua bulan depan la.. tq..

iKhRam said...

Nana Liyana : tak marah pun... bengang jer.. hehehe

iKhRam said...

Reen : dah qada' dah.. huhuhu.. puas..!!

iKhRam said...

IMANSHAH : apabila yang dipelajari menjadi sebati dalam kehidupan seharian.. itu tandanya pengajaran lecturer saya telah pun berjaya.. hehehe

iKhRam said...

Sarah Zulk: sori sarah.. sebebanrnya tak salahkan ko pun.. huhuhu

ANATI SOKI said...

dah2.. g smbung tido uh.. hehehehehhe