I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, January 12, 2011

Petang Itu Kemerahan !!


Petang hari ini kami 'merahkan'.. !!
semuanya kalau boleh semua kami nak yang merah..
aku dengan beg warna merah..
baju kok ana bunga2nya berwarna merah..
kecik-kecik bunganya.. tersusun seragam..
baju kak fatin juga berwarna merah..
kosong tanpa corak.. senada dengan anak kain tudungnya..
dan abg fuad .. dengan pakaian merahnya..
merah lambang patriotik.. !! bersemangat... !!
dengan kemerahan kami ini..
apa yang kami hajati .. telah dipenuhi..
alhamdulillah..
syukur kepada Allah Pemberi Rezeki..
kemudian..
kami bersantai ke kedai buku yang aku cintai..
melihat foto umie aida..
lambang wanita teguh pendirian..
yang tidak mahu wanita lain disakiti..
dinodai dan di kasari..
wahai wanita..
bangkitlah.. !!
dari menjadi lemah supaya kuat dan cekalkan hati..
melawan beberapa lelaki..
yang tumpul akalnya.. dan hati sebilangan meraka yang mati..
fikirkanlah..
kerana kalian adalah wanita yang kuat serta miliki hati yang sejati..
.

22 comments:

Budak Hati said...

nasib tak gtau ak pakai baju maktab

iKhRam said...

Budah hati: ikhram takkan bgtau melainkan abg yg bgtau sendiri kat sini.. hahaha

panadol lagi said...

ni kat qb kan?

iKhRam said...

panadol lagi : yer.. kat qb..

ZWAN SABRI said...

Ayooo, sumpah terliur tengok gambaq makanan2 tuu, HUHU..
Erm, janganla merah sangat..
nanti kena hambat dengan lembu camna?
HAHA

iKhRam said...

zwan sabri : terliur.. hahaha.. sedap zwan.. !! hahaha
tak merah pun.. naseb baik kat queesbay tu tak de lembu.. kalau tak.. pakat lari la.. hahaha

Awang Hafiz said...

kenny roger.. my peberet.. suka minta muffin vanilla :P

iKhRam said...

Awang Hafiz : uish.. peberet ni.. memang sedap.. tp minat muffin chocolate lg..

sarah zulk said...

mkan ayam panggang mahal tu.. haha.. tapi berbaloi.. sedap tak ingat org tepi..

perempuan bile dah syg.. mmg sanggup wat keje bodoh.. walu dia tau itu bodoh.. smata2 nak kasih syg lelaki.. mcm dlm drama tv.. cmtu la.. realiti pun byk jugak..

iKhRam said...

sarah zulk : ingat org tepi.. tp tak de niat nak kasi.. hahaha

org perempuan kaya dgn kasihs ayang.. tp slalu memberi dgn membuta tuli..

mie said...

terasa lapo plak tgk gambar makanan sini..
heheee

IMANSHAH said...

Saya umah merah!! sila amik perhatian

afzan said...

QB tu apa? lemah skit bab2 acronym ni :)

ShAwN said...

muffin KR syokk owhh...sume sodap haih....ttbe aku rase lapar...haha

afzan>>QB tu queens bay...

nora said...

yea yeea aku bangkit sekarang gak

iKhRam said...

mie : usah yg tgok je lapar.. yg dah makan ni , tgok gambar ni balik pun rasa lapar balik..

iKhRam said...

imanshah : oo.. sama la kita.. rumah jugak..
HIDUP RUMAH MERAH !!! hahaha

iKhRam said...

afzan : shawn dh tolong jawabkan.. qb tu gueensbay mall.. shopping complex yg femes la kat penang nie..

iKhRam said...

shawn : semalam die punyer muffin memnag sedap.. hahaha

(saja nak buat terliur.. hahaha)

iKhRam said...

nora : bangkit...!! jgn tak bangkit... hidup kaum wanita.. hehehe

Qamarul said...

untung laa kou dik..
g mkn sedap2 tak ajak abang kou..

iKhRam said...

Qamarul ; bukan dah post sket ke kat abang ari tue... tgok, lupa lagi la tu..?? hahaha