I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 7, 2011

Maaf, Lagi Lagi Prosperity !!


kata salah seorang pensyarah aku..
kalau mahu jadi seorang guru..
mestilah kaya dengan kasih sayang...
aku merenung ke dalam diri ..
kemudian aku tersenyum kepada diri..
bertanya kepada diri..
merenung kembali..
mungkin jawapannya juga ada pada anda..
..
hari ini adik perempuan aku berpuasa..
kawan perempuan aku mengajak keluar..
dan aku pula sedang berlatih berjimat..
tp bila terdengarkan menu 'prosperity'
latihan berjimat tu hanya tinggal pada nama..
kerana rahsia kelazatan menu itu ingin sekali aku nikmati..
walaupun sudah berkali-kali..
dan apa yang ada pada Mc Donald??
sudah tentu.. ada prosperity..!!
hahaha.. !!
..
kaya dengan kasih sayang..??
aku bertanya lagi sekali..
..
dan malam ini..
bukan hanya sekadar menikmati santapan makanan segera semata-mata..
kami berkongsi cerita..
berkongsi pendapat..
belajar meningkatkan kemahiran komunikasi, meningkatkan kemahiran mendengar..
belajar mengawal diri
belajar membeli belah dengan berhemah..
dan persoalannya..
adakah semua ini
kerana kami turutkan kasih sayang..???
aku renung kembali
anda sendiri kembali ada jawapannya...
.
p/s- terima kasih kok ana... nadiya khalik, afiq, adik abg.. fatin munira dan rumatenye, mist panadol
.

25 comments:

sarah zulk said...

tu sume aktiviti di petang hari.. ade jugak la kaitan dgn kasih syg.. kalo tak sayang tak de teman adik g bukak pose.. =)

ZWAN SABRI said...

HAHA, kaseh sayangla tu kowt..
kaseh sayang bersama kawan2 memakan prosperity..
HAHA..

princess pisang said...

salah satu aktiviti wajib dh dbuat..syabas..

panadol lagi said...

akhirnyaaaa gmbaa saya ada dlm blog anda...nguah3

nub said...

woaoohh..lapaq2...hhihih

iKhRam said...

sarah zulk : hahaha.. adakala membawa adik yg berbuka ke mc donal dgn kasih sayang.. tp sayang.. adik tak dpt berdiet seperti selalu.. hahaha

iKhRam said...

zwan sabri : mudah2an aktiviti ni melibatkan kasih sayang yg berpanjangan dari semua orang..

iKhRam said...

princess pisang : syabas.. perjanjian dan hasrat kita tercapai.. hahaha

iKhRam said...

panadol : akhirnya nama anda didalam blog ini telah pun dikenalpasti.. semoga wajah anda byk melatari blog ini.. amin..

iKhRam said...

nub : jom kita ke mc d.. hahaha.. jemaah sama2.. join to the club

misz molecule said...

huhaaaaaaaaaa.........



apgi2 datang sini terus lapar...

Reen Azreen said...

wohohoho...kt perlis xde mcD lah cekgu ikhram...jeles2 nmpak awk makan sedapt je burger prosperity tu...hahahaha xpe2 nnt lg 3 mggu reen blk seremban,mkn kt sane...misi bls dendam...!

Tulip said...

wa....tak ajak kita pun..hehehehehe....(gurau je)

jimat..jgn tak jimat..enlaun tak masuk lg

iKhRam said...

misz molecule : kalau mcm tu jom la datang penang.. kita g makan mcd.. sedap.. !!

iKhRam said...

Reen Azreen : ooo.. jgn la jeles2.. makan prosperity ni tak la sesedap makan pulut mangga dgn pulut durian kat perlis sana..

nnt balik seremban bgtau.. leh makan mcd sama2 .. kat jusco ker.. kat seremban parade ke.. kat terminal 1 ker..

iKhRam said...

tulip : ala.. klaau ajak pun.. nak ke miss tulip ikut?

tu la ingat nak jimat.. tp tak mampu la dgar mc d tu.. hahaha

Nana Liyana said...

sedap sgt ke prosperity tu abg ikhram ?

Fxysche Nas said...

mungkah ini perihal kekenyangan dan kelemakan?
keh2

iKhRam said...

Nana Liyana : sedap sgt.. sampaikan pizza kat tepi pun tak pandang.. hahaha

iKhRam said...

Fxysche Nas : ini perihal nafsu makan yang tak mengenal erti mampu atau tidak.. hahaha

zazaw said...

nanti kalau balik Seremban
mcm boleh belanja aku mcd jerr kan
HAHAHAHAHAHAHAHHA

iKhRam said...

zazaw: belanja.. doa2 la elaun aku masuk.. barulah leh blanja..

panadol lagi said...

nak mcd lagi nanti ajak la aku skali yer! kahkah

iKhRam said...

mist panadol : ok.. no problem..

♥ Princess ♥ said...

my peberet 1 !!!