I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, July 9, 2011

Sapu BERSIH !!




Petang semalam, lepas sembahyang jumaat.. Kitaorang singgah makan kat gerai makan yang terkemuka di maktab ibu kandung ini. Aku hanya idamkan untuk makan Air Batu Campur di gerai ini yang sungguh sedap tapi disebabkan tekak masih kering.. aku tambah dengan air laici + ice blended.. hahaha.. Ceh..demand tak ?


Dalam minum-minum tue..!! tetiba terkeluar idea nak main bowling.. Asalnya aku macam tak bersungguh jer.. tp nampaknya perancangan itu memang menjadi dan berjalan dengan lancar. Dalam beberapa jam lepas tu kami ke PENANG BOWL.. huhuhu..


Kat sini suasananya macam 'vintage' sket.. rasa cam main bowling zaman tahun 80-an jer.. tp masih selesa dan linknye pun nampak hebat. Yang tak hebatnya adalah aku.. hahaha !! Main empat orang - Aku, Mat Zul, Mat anih dan Apit., tak ketinggalan, pengiring terhormat, cik miha !! sebagai AJK penghibur pada petang itu.. hahaha..!!


Yang tak hebatnya adalah aku - main tiga games.. Dua game aku yg tercorot.. hanya satu game je nampak boleh tahan la.. apapun aku rasa aku tak lah teruk sgt.. sebab masih ada jugak sekali dua strike.. dan beberapa kali spare.. nak buat mcm mana, main dgn orang-orang handal kan?? mestilah aku yang terpilih utk kalah..


Teringat sejarah pertama kali bermain bowling. Pada awalnya aku sangat takut bila mendengarkan nama bowling. Aku tau kemeriahan permainan ini tapi... Dengan struktur badan yang kurus melidi dan kekuatan tangan yang lemah, aku fikir sukan ini bukan untuk aku. Aku jadi takut untuk mencuba dan .. mustahil lah..??


Tahun 2006 - aku dan kawan-kawan masih di semester pertama untuk foundation program. Pada minggu kedua menjejakkan kaki ke maktab, kami sekelas sudah pun merayau ke beberapa tempat di Penang dan salah satunya pusat bowling.


Bila ramai yang nak main bowling, berat hati aku ingin mencuba. Dengan sokongan dari kawan-kawan terutama Cik Cha Zainol.. aku pun cuba la membuat balingan. Ternyata tidak sia-sia. Balingan pertama yang sungguh nikmat.. Maka selepas itu, aku pun jadi ketagih dan gian nak bermain bowling saban minggu. Memang dahsyat pengalaman pertama itu.


Jadi kepada mereka yang rasa tak mampu dan takut untuk mencuba.. baik cuba beb! Terutama kepada mereka yang selalu beranggapan, orang kurus tak boleh main.. tak larat dan takde tenaga.. anda harus mengubahnya..!!I Ini adalah sukan untuk semua.. ! Kepuasannya memang ketara beb - apatah lagi bila semua pin jatuh !! hahaha... tapi kalau macam aku, bola masuk longkang pun boleh ketawa seronok. Malu ada.. kelakar pun ada !!


Yang penting, baling saje bola bowling tu.. sebab bola tu tetap akan bergolek walau macam mana pun balingan yang dikenakan..!! Jampi-jampi sket2 la bola tu kalau nak strike !! hehehe..


Apapun, petang tu ..

Nampaknya Mat Anih sapu BERSIH !! Semua dia nak Strike !!


.

p/s - sebelum sampai ke bilik dari pusat bowling tu.. Emak telefon. "Abang, esok ekau tak yah kuar komano2.. duduk yo dalam bilik ontok-ontok !!" - "iyo la..." jawab aku yang mulai nak stress. Sebab cara mak cakap buat aku rasa mcm aku kat zaman darurat.

.

.

21 comments:

Anonymous said...

aku pnh pg tmpt tu..eh rsal mcm xde org pn?

aziekz said...

mmm..mula2 main..asyik msuk longkang je...sekali dua je strike...no..biasa ke-2 terakhir la..tp mmg seronok main bowl' ni..hlng stress

Admin said...

aku ni br pas berpeluh-peluh BERSIH kan umah hehehe

harrazdani said...

tak minat sangat bowling...tp kalau main memang sapu bersih..hahaha

KinosKoko said...

best ke? x pnah try lagik

IMANSHAH said...

one of my hobby, BOWLING

Anonymous said...

teringat masa first time main bowling, kalahkan 2 org kwn yg dah SELALU main.. hahahax

ZWAN SABRI said...

Ini Spuan bersih yang halal ke haram nii? HAHA

btw, main bowling x ajak.. HEHE

MySuaraBlog: Jom Tidur Sebelum Pukul 1 Pagi

afzan said...

semenjak dua menjak ni semua orang sebok tagline bersih. ceh!

aku main bowling ngan rizmi je kat umah. hahahahha

Mr.Superman said...

hrtu aku main bowling,bdk lane sblah kecik je lg beb.dia bantai strike je.gle kentang r..aku plk segan2 hamster nk baling.hahah..x kira saiz bdn sbnrnya,cara balingan tu kne betul.

iKhRam said...

princess pisang : oo.. petang jumaat cam ni mmg tak de orang.. org sana ckp, malam baru ada..

iKhRam said...

aziekz : saya ni, masuk longkang pun enjoy.. tp kalau strike lg la enjoy.. hahhaa

hilang semua stress..

iKhRam said...

Phat : mak ai.. rajinnyer,,??

iKhRam said...

harrazdani : tak minat.. tp sapu bersih.. dahsyat.. yg minat ni pun tak byk yg sapu.. hahah

iKhRam said...

Kinoskoko : best wok !!!!!!!!!!

iKhRam said...

IMANSHAH : alamak, tersama pulak..!!

iKhRam said...

Fezul Fadhely : tanpa sedar.. tu sebahagian dr motivasi tue.. hahaha

iKhRam said...

ZWANSABRI : relax, ni sapuan halal nie.. hahaha

nnt kalau g lagi, am ajak k?

iKhRam said...

afzan : hot kot isu tu.. tumpang sekaki.. hahaha

tak pe.. main kat rumah lagi bagus.. masa yang berkualiti dan jimat !

iKhRam said...

Abnag stalker : setuju.. cara balingan tu kan..??

Unknown said...

penat tgn kot main bowling ni,huhu