I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 9, 2010

Nak Atuk Sihat...!!


Ada masa seronok juga menjadi jururawat peribadi atuk..
Bagi yang sabar.. sabarlah..
Bagi yang tak sabar... tak sabarlah..
Tapi ke hari ini aku masih lagi bersabar.. insyaallah
dan masih mampu tersenyum..
Hari ni setelah letih menunggu perkhabaran dari hospital kerajaan..
kami beralih kepada alternatif yg terbaik
sgt baik...!!
kami ke hospital swasta..
hasil maklum balas..
kini atuk ada dua pilihan..
sama ada meneruskan pemakanan ubat yang tak tentu efektifnya..
ataupun melalui pembedahan..
bagi aku dan abah yang mendengar amanat doktor tadi..
dengan penuh tekun dan berharap dengan seribu pengharapan..
mestilah kami mahukan pembedahan dijalankan..
supaya atuk BEBAS seperti dahulu..
dan aku tenang membiarkan dia berdikari seperti dulu..
sepanjang hari ini..
walaupun aku dah siapkan semua ujian perubatannya..
ujian darah..
ujian air kencing..
mengisi air kencing atuk yang lucu..
terpaksa diambil dari tiub kencing yang entah keberapakali tertanggal getah penahannya..
ujian ECG atau jantung (kalau tak silap la..),
yang atuk sesekali terjerit2 takutnya..
walhal dia main sedut2 je, tuk...
X-ray...
kali ni marah betul atuk melaluinya..
Semua keputusannya normal (maksudnya ok la!!)
cuma..
ada satu yg masih lagi menjadi tanda tanya..
keputusan ECG atuk tak berapa baik..
semuanya akan ditentukan esok...
harapnya keputusannya baik dan atuk akan bakal diselamatkan tidak lama lagi..
"semua yg terbaik untuk atuk..."
dari abang, cucu atuk yang kerdil lagi hina ini...
kepada abah dan emak..
terima kasih kerana mempercayai abang selama ini..

10 comments:

panadol lagi said...

doakan yg trbaek untuk atuk ko ikram.
smoge cepat sembuh.cekalkan hti,tbahkn jiwa ko yea.
buat baik,sntiasa dibals baik. :)

iKhRam said...

terima kasih..
sepanajng cuti semester ni.. atuk adalah keutamaan aku.. aku tak sangka dberi kekuatan sebegini..

apapun doa ko aku akan jadikan azimat
tq rumate adik aku.. hahaha!!

sarah zulk said...

hanya yang terbaik untuk atok tersayang.. truskan kerja bgus anda yer..

iKhRam said...

sarah zulk...
terasa termotivasi sekejap.. besa la boss dtg bg perhatian kat anak buah..

baek boss!!
hahaha
tq sarah sebab tak jemu2 jadi pendorong semangat..

faqhrule said...

semoga allah pemudahkan urusan tuan dan atok tuan :)

syrupmasin said...

seronok ade atok lagi..moge atok cepat sembuh dengan adenye cucu yang baek :)

iKhRam said...

faqhrule :terima kasih k? mudah2an semua ok..

syrupmasin : hai kawan baik.. tq..
bukan baik tp sudah menjadi tgjawab.. masa depan kita, kita tak tau lagi mcm mana.. adalah baik untuk sentiasa belajar mengetahui sesuatu..

princess pisang said...

semoga atuk ko cepat sembuh..pahala besar tao jg org skt..

p/s:aku x pnh jmpe atok aku,,huuu

~~faizatul akma~~ said...

berdoalah smg atok kamu cpt sembuh..byk2x bersabar sbb setiap dugaan yg menimpa pasti ade hikmahnyer...insya'allah sume akn baik2x saje..=)

iKhRam said...

terima kasih princess pisang a.k.a. kok ana.. dan faizatul akma.. semoga doa kalian dimakbulkan..