I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 30, 2010

Persada Nusantara


Hari ni dunia Malaysia masih lagi hingar dengan kejuaraan kita..
kejayaan kita, sokongan kita..
serta..
kebanggaan kita..
dalam hati.. harumlah namamu MALAYSIA
semerbak kasturi di persada dunia..
..
kejayaan semalam..
bukan seperti yang dunia agung2kan..
'hidup bola, makan bola.. minum coca cola'
itu slogan palsu yang menutupi hati dan wajah suci kita..
tetapi kejayaan semalam
adalah seperti ini
"MALAYSIA boleh !!"
"MALAYSIA boleh !!"
"MALAYSIA boleh !!"
..
semalam,
maruah kita sebenarnya bukan terletak pada bulatnya bola..
yang menembusi gawang pihak lawan..
juga gawang pihak kita
tp sikap juang mempertahankan maruah negara..
maruah kita..
..
kejayaan semalam..
bukan hanya wujud untuk semangat kesukanan semata-mata
tetapi lebih kepada pengajaran
jangan angkuh pada K.I.T.A !!
ucapkanlah dengan sopan..
kerana itu budaya negara kita
..
tutuplah dunia sukan
dalam lembaran hidup aku
sedangkan berita itu warwar nya seantero dunia
tidak dapat tidak
itu urusan negara dan dunia
kena akur dengan rela..
..
MALAYSIA
MALAYSIA
MALAYSIA
kau unggul di persada nusantara..
aku bangga menjadi perajuritmu
biarpun menumpang pada kejayaan orang lain..
yang nyata terpalit sama untuk kejayaanku..
kegembiraanku..
kebanggaanku..
1 warisan
1 matlamat
1 MALAYSIA
.
.
p/s - terima kasih Tun Dr. Mahathir.. jasa dan baktimu.. terpahat kukuh dalam sanubariku..
.

11 comments:

sarah zulk said...

aku percaya dgn kalimat MALAYSIA BOLEH!.. ayat ringkas tapi makna besar.. juga motivasi utk kita selaku rakyat nye..

sbb bila kita percaya boleh.. pasti semuanya jdi spt yg diimpikan.. kerana usaha yang penuh ikhlas takkan sia2..

akhir kata, saya sayang pasukan malaysia.. =D

afzan said...

malaysia tanah tumpahnya darahku :)

khaifaiz said...

Bangga jd Rakyat Malaysia

Eazy Izzuddin said...

Malaysia kebanggaan ku
;)

iKhRam said...

sarah zulk : MALAYSIA BOLEH tu macam ayat keramat keapda apa2 sahaja rakyat malaysia buat... slogan tu tak sama mcm slogan2 PM yg lain.. dia ada aura dia yg tersendiri..

iKhRam said...

afzan : mati dan hidup berbakti kepada MALAYSIA.. huhuhu

iKhRam said...

khaifaiz : lama tak dgar citer..
sama2 bangga k?

iKhRam said...

Eazy Izzuddin : MALAYSIA kebanggan kita bersama

IMANSHAH said...

tahniah la Malaysia..semoga ini bukan terakhir

iKhRam said...

IMANSHAH : berharap jugak seperti itu.. jgn ah yg terakhir..

ZWAN SABRI said...

Yeah. Pi mana2 pown, isu ni jer jadi topik perbincangan..
yang terbaru, fenomena khairul fahmi dah mula menyerang Malaysia.. HAHA
erm, btol tu btol.. 1 warisan, 1 matlamat, 1 Malaysia