I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 22, 2010

Selamat Tinggal Cinta


Bila saat lampu siling itu ku petik mati
yang tinggal hanyalah kesepian yang bermaharajalela..
lalu lampu jingga itu melatari malamku..
lampu tidur hadiah dari pemberian seorang murid yang pernah aku sayang..
memang benar2 bermakna bagi aku si guru muda..
aku nyalakan warna jingga itu..
kerana tidak mahu malamku kian kelam dan terus sepi..
..
malam sepi ku ini tidak akanku biarkan berlalu..
terdapat beberapa buah lagu yang suka benar aku biarkan beralun..
beralunlah sehingga aku bukakan mata keesokkan harinya..
insyaallah...
  • SEPI yuni shara
  • PASTIKAN siti nurhaliza
  • TENTANG RASA astrid
  • TROUBLE IS A FRIEND lenka
  • KEMBANG PERAWAN gita gutawa
  • KAU ADA DIA the lima
  • MASIH CINTA kotak
  • HARAMKAH melly goeslaw
  • TAK PERLU KELILING DUNIA gita gutawa
  • UNTUK TERAKHIR KALI siti nurhaliza
  • TUHAN BERIKAN AKU CINTA ayusitha
  • NEVER GROW UP taylor swift
  • ILUSI adira

20 comments:

aNnE said...

tidur dengan lagu..hehe

sarah zulk said...

tido bace doa.. anyway, knape nak tinggal cinta.. itu kan keperluan..

ZWAN SABRI said...

Suka baca ayat2 yang anda keluarkan..
Puitis sangat... ;)

iKhRam said...

Anne: yer.. selalu bertilamkan lagu2 di mp3.. sebab tu tidur kurang nyenyak.. tp dah habit kan?? apa nak buat..

iKhRam said...

sarah zulk: insyaallah.. baca doa dengan adik lelaki bongsu.. si iman..

tak pernah tinggal.. berpisah sekejap.. tak per kan.. mana ada yang kekal kat dunia nie.. hilang satu satu yang dtg..

hari ni hilang cinta esok dtg kasih dan sayang.. esok cinta tiba.. kasih dan sayang turut serta..

tiada yang kekal.. namun yang menghilang itu pasti jadi kenangan..

cinta yang hakiki hanya dari Dia jua..

iKhRam said...

zwan sabri : puitis.. ?! terima kasih..
sebenarnya biasa2 saja.. semuanya terbit dari hati.. cuma luahkan saja..

teringat tulisan zwan sabri yang memberangsangkan dan membuka minda.. huhuhu

Ain Atika said...

memang puitis habis ni...jangan tinggalkan cintaNYA..nanti hilang arah hidup,=)

Zoey said...

Aww best sngt entry ni :)

syrupmasin said...

yeay..seperti biase ayat2 yang superb :)

zazaw said...

HAHA
bestt tido dgn laguuu

iKhRam said...

Ain Atika : puitis..?? ok.. kali ini saya terima..

CintaNya.. tidak untuk saya tinggalkan.. kehilangan sinarNya sudah cukup membutakan hati ini..

iKhRam said...

Zoey : best?// terima kasih.. sokongan anda menyemarakkan semangat ini.. saya tau jiwa anda..

kita sama sukakan kelam kan??

iKhRam said...

syrupmasin : terima kasih.. sokongan kawan mcam syrupmasin buat rasa hati ini senang

iKhRam said...

zazaw : best sgt !! cubalah.. pilih la lagu yang kene dgn jiwa dan hayati... dan tidur..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

wah cikgu dapat hadiah lampu tido.. layan blues kekeke

iKhRam said...

itulah.. pandaikan anak murid saya seorang ni..
alhamdulillah.. tanda ingatan selagi saya menggunakannya..

Eazy Izzuddin said...

fuh ayat...
suka...
selamat malam.....
;)

DanieL AdiE said...

hei..1st time here..

b4 tido, biase lyn lagu2 maher zain...mmg lena tido ku..

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/sy-bukan-budak-setan.html

iKhRam said...

eazy izzudin : knp dgn ayat dlm entry ni?? hehehe
terima kasih keran suka.. selamat malam

iKhRam said...

daniel adie : selamat datang ke blog saya.. kehadiran anda saya hargai..

lagu maher zain.. saya pun suka juga.. harap sama2 lena dalam tido k?