I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, May 3, 2011

Kelas Seni



SENI.. seni itu subjektif.. selalu kita dengar kan ayat sebegini.. Kreatif itu pula adalah sesuatu perkara yang kita cipta lain dari idea orang lain.. itu definisi ringkas aku terhadap seni. Sesungguhnya aku amat-amat cintakan seni. Jujur, aku sukakan seni yang ringkas namun penuh dengan warna. Adakala garisan pensel yang lurus itu.. jikalau kita kenakan elemen seni dan idea kreatif padanya, kita akan mampu mencipta sesuatu yang menarik dan menenangkan hati.

Jikalau dalam seni, aku sukakan ton warna disamping tampalan jalinan. Itu jenis seni yang sangat-sangat aku gemarkan. Jikalau suka melukis.. aku hanya sukakan lukisan mengambarkan lentok liuk manusia disamping objek statik. Kalau suruh aku lukis pemandangan.. pasti akan gagal..

Hari ni aku menumpang kelas teacher Shafinar.. hahaha.. diorang buat teknik tampalan. Kertas bunga yang bidang itu.. bila kita hiris halus2.. boleh juga menjadi satu idea seni yang cantik.. gabungan warna menjadikannya lebih menarik.. Kalau orang sukakan gabungan warna yang banyak.. aku tidak.. aku sukakan penggunaan warna yang paling minimum.. kerana itulah diri aku.. kerana seni yang ringkas itu lebih baik dan membuatkan orang melihatnya berfikir lebih..

Jadi kelas seni hari ini sangat menyeronokkan.

Lihat !! Benda simple kini menjadi hiasan kelas yang sangat luarbiasa.. !!

.

p/s - Hari ni semua orang pandang aku macam la hari ini aku ni sedih sangat... Aku ok LAH !!!
.

11 comments:

Unknown said...

future teacher ea...nice..

eh kreatif laaa benda tu..seyes!

iKhRam said...

Cik Aish : sgt2 kreatif.. kalau kita buat byk2.. memang cantik..

Ceiler Mun said...

wahh..kreatif nye..cantik2..hehehehe!!~

iKhRam said...

Bella Bell: budak2 sekarang memang kreatif.. cikgu diorang pun kreatif gak !!

Maicher said...

wah wah wah..
bestnya sekali skala buat benda2 camni.

p/s:memberi idea untuk dibuat kat skolah nanti.
hehe
:)

iKhRam said...

MAiCHER: best.. saya pun join sekali mai.. best!!

boleh amik idea nie.. sgt seronok..!! cuma pastika anda memberikan arahan yang sesuai dan mudah untuk difahami..

sarah zulk said...

hai ikhram!
aku datang mahu komentar..

jurai2 tu cantik.. tapi cepat berhabuk.. kne rajin bersihkan..
barula budak2 tak bersin2.. hehe..

hepi teaching..

iKhRam said...

sarah zulk :
tq sarah... habuk??? mungkin kene guna vakum.. hahaha...

cantik.. tp kene sihat jugakkan.. akan diusulkan pada guru kelas..!!

iKhRam said...

Qamarul:apa la yang abag merepek nie?? bukan memang dah lama ke letak??

Anati Soki said...

ulalalalal.. cikgu ikhram pandai seni!!! :( anat tak reti seni.. so, time wat amali set induksi and rph.. anat mcm tak boelh go on.. sbb tak begitu kreatif untuk menarik minat student untuk belajar.. :( risaw la kalau trus go on tak kreatif cmni

iKhRam said...

Anati Soki : jgn risau.. sekarang anat tak balaj lagi dengan mendalam subjek edu.. nnt kalau dah lama2 sket.. mesti kreatif