I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, May 28, 2011

My Girls



Hai.. sudah dua hari menetap kembali di kediaman tercinta.. Di sinilah ketenangan diri yang paling baik aku rasa.. Berada di rumah membuatkan jiwa aku rasa seperti hidup kembali.. boleh makan banyak-banyak, sedap-sedap.. !! xde la asyik makan burger Mcd jer !! Hahaha..


Mak selalunya masak apapun sedap.. biarpun ikan bilis goreng bercampur bawang besar dan sedikit lada api.. itupun habis aku balun !! Al-maklum lah kat maktab di penang tu, mana nak merasa semua nie..!!


Itu baru goreng ikan bilis.. Jadi, boleh bayangkan tak, kalau mak aku masak gulai ayam masak cili api..?? nasi lemak bersambalkan udang.. sambal sotong kegemaran.. macam-macam lagi la..!! Jadi kat rumah ni memang dah macam syurga makanan.. dan emaklah chef yang terbaik bagi aku..!!


Rumah sekarang sangat sunyi.. Adik perempuan aku merangkap si junior tu tak balik lagi.. adik bongsu yang lelaki ni pulak sibuk nak mengikut jiran mandi manda di Port Dickson.. yang tinggal kat rumah hanya aku, emak dan abah..??!! Memang tak seronok.. kalau orang yang sudah terbiasa ber adik - beradik macam aku nie.. tinggal seorang diri di rumah sekaligus menjadi anak tunggal, pastinya tak sesedap mana ?? Nasib baik tuhan jadikan adik-adikku sebagai teman untuk aku hidup.. untuk teman bergembira, teman bersedih ataupun teman untuk bergaduh.. yang tu kadang2 jer !! Sebab kalau selalu nanti jadi musuh..! hahaha..


Jadi.. waktu petang.. saat duduk-duduk di halaman rumah.. selalunya pasti akan ada dua orang kanak-kanak perempuan yang sentiasa mewarnai hari-hari aku.. melayani telatah mereka selalunya mencuit hati aku.. mereka berdua berlumba-lumba memenangi hati aku.. aku tak tau kenapa ?? tapi kan, kalau dah ada status guru, tu memang saham akan naik.. dari orang tua sampailah ke kanak-kanak.. tak percaya?? hahaha.. memang kene percaya jugak !!


Jadi kalau aku tangkap gambar dengan salah sorang ni.. mesti yang lagi sorang terhegeh2 nak jugak.. terpaksa la aku ambil dua-dua untuk bergambar.. pening jugak aku nak melayannya.. masing-masing sudah pun berusia lima tahun.. dan sekarang dah masuk tadika.. jadi, kalau dengar cerita diorang pasal persekolahan.. memang tak kering gusi..


"Adilla kat tadika, cikgu bagi makan aper?"

"Mee bandung..!!"


Aku yang dengar ni.. menahan sabar jer !! Mak ai !! makan mee bandung kat tadika..?? dahsyat betul..?? sapa yang nak makan ni.. cikgu ke? budak??

Tepuk dada tanya selera.. Lu fikirlah sendiri...!!


p/s - baru balik makan kenduri.. kan best kalau kenduri dpt makan lauk-pauk tradisional melayu... baru terangkat beb !! ni balik2.. acar buah, ayam masak merah, rendang, kari daging... huh !! tak sihat dan menjemukan..

14 comments:

Bulan said...

pewittt~
2 kot aweks.ade lg kouta 2 tuh =p

zazaw said...

ingat isteri tadi
ahaha

IMANSHAH said...

selamat bercuti dik

iKhRam said...

Bulan : pasal kuota - jgn main2.. isu sensitif kaum perempun tu.. hahaha

iKhRam said...

zazaw : jgn.. takkan isteri..?? marah mak budak2 tu akrang.. hahaha

iKhRam said...

IMANSHAH : selamat bercuti jugak bang !!

Meor said...

hepy holidays ikhram :)

iKhRam said...

Meor ; terima kasih yer mior..

qila said...

ikhram,yg baju tidur biru tuh comel sangat!!pinjam boleh?kita nak tunggal. :)

qila said...

*anak

hamzah ian said...

ingt dua btl tadi.. keh keh

iKhRam said...

qila : dua2 pakai baju tido.. yang mana satu nie??

iKhRam said...

Qila : oo.. anak tunggal..

iKhRam said...

hamzah ian : hehehe