I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, May 1, 2011

Selamat Hari Buruh



Selamat Hari Pekerja

Selamat Hari pekerja saya ucapkan kepada seluruh warga pekerja di Malaysia.. dan rakyat Malaysia.. Sebab kalau tak keje pun ramai yang cuti kan?? contoh macam adik-adik aku tu kat rumah sekarang ni.. seronok2 jer cuti.. walhal mana ada cuti untuk diorang.. untuk pekerja ada la.. ye dak?

Dan tahun ni, sebagai guru pelatih yang sedang berpraktikal.. aku merasa jugaklah nikmat cuti Hari Pekerja ni.. kalau tak, penat jugak bekerja..!! mengajar sepanjang hari.. Nak jugak la berehat sekali sekala.. tp yang malangnya.. aku dah 'ter' gi buat rancangan mengajar untuk hari isnin.. hahaha!! Aiyoyo.. !! Oii..Sir Ikhram !! Hari Pekerja orang tak g sekolah yer.. !! Ko ngajar la sorang2.. Apapun, cuti Hari Pekerja tahun inilah merupakan cuti yang paling teruk aku rasa.. Aku terkapai-kapai kat hostel sorang-sorang.. semua kawan-kawan balik kampung.. ada yang pergi bercuti.. dan aku duduk terbaring kat katil sorang2... Ada adik, adik pun menghilang balik kampung.. ceh ! Sampainya hatimu, dik fatin balik sorang2 !!


Dan hostel kini suram sebagaimana hati aku suram..

.

p/s - waiting for tomorrow.. hahaha!! tu semua angan2 saja..!!

.

14 comments:

IMANSHAH said...

salam, jemput join contest cg iman

http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

iKhRam said...

salam
tenkiu abg shah..
akan join.. jgn risau !!

ZWAN SABRI said...

Selamat ari pekerja cikgu ikhram... x lama lagi hari guru plak kan.. nanti banyakla hadiah yang dapat kan? kan? hehe.. btw, sorry lama x melawat sbb busy.. HUHU


MySuaraBlog: Selamat Hari Pekerja

iKhRam said...

Zwan Sabri : selamat hari buruh
tak sempat nak sambut hari guru.. sebab minggu depan dah last !! hahaha

ahmad humairi said...

Selamat Hari Guru..

selamat hari pekerja juger.

iKhRam said...

ahmad humairi.. awalnyer utk hari guru.. huhuhu!! tp tak sempat sambut dgn anak2 murid.. hahaha

Lieyda said...

mulai ari ni,saya stat bercuti pnjg.4bln tau :) haha

iKhRam said...

Lieyda : hahaha.. panjangnyer.. semoga sepanjang 4 bulan anda terasa hepi.. tak mau dgar ckp2 anda bosan, tak tau nak buat ape.. dan mcm2 lg citer sedey yer??

mktb aku ni ntah bila la nak cuti.. huhuhuh!!

afzan said...

semangat nak keje hari ni nampak!haha

iKhRam said...

Afzan: tu la.. terlebey sudah !!

sarah zulk said...

selamat hari pekerja ikhram! =)

iKhRam said...

sarah zulk : selamat hari pekerja jugak kat hang, sarah !!

eqbalzack said...

mcmana jadi pendidik? ok tak?

iKhRam said...

eqbalzack: sangat menyeronokkan !! sangat3..