I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, October 11, 2010

Dunia Aku Ungu Dunia Dia Coklat..

Ungu sahaja dunia aku hari ini.. Aku rasa ungu dan levender seakan-akan rupa yang sama.. Dalam dunia nie.. hanya dua warna saja yang menarik minat aku.. Ungu dan coklat.. Ungu maksudnya tenang tp bertenaga.. coklat pulak lambang kemewahan yang memantangkan.. Untuk itu, aku mengenakan kemeja berwana ungu hari ni.. Jadi, sepanjang pergerakan aku hari ni tenang2 saje walaupun ada masa2nya jiwa ini berkocak2 hebat.. sangat pantas dan 'ganas'..

Tumpuan hari ini dalam hidup bermula dari jam 10.30 sehingga 11.00 pagi.. bila satu lambang warna itu memberi impak yang maksima dalam hidup.. Persoalannya, warna ungu itu betul2 menghubungkan aku dan 'sidia'.. hahaha.. Bunga2 yang wujud dalam baju kurungnya seolah2 sebati dengan warna kemeja yang aku kenakan.. tp tu bukan alasan untuk menjanjikan apa2.. hahaha... aku ketawa dalam penuh debaran.. semakin kuat degup debaran itu tatkala dia melintasi aku.. dalam hati ini terdetik, kenapa tidak aku beritahu sahaja.. dia dalam pandangan aku sebenarnya.. ??

Sekali lagi tumpuan hidup aku bergema lagi.. kali ni lepas tamat kuliah pula.. Tiada yang lebih membahagiakan apabila berjalan beriringan pulang ke kediaman bersama adik kandung tersayang.. Dunia ungu itu sekali lagi kami mainkan, bila tersedar baju kami seakan-akan sama warnanya.. Memang Ungu itu dunia aku.. hahaha


susahnye jadi tinggi nie..?? nak kene bongkok2.. huhuhuhu !!

bila tgok pic ni.. mesti teringat kat mak.. mesti mak tersenyum puas..
"duo-duo anak den nak jadi cikgu ni ha !!"


p/s - coklat yang dia pulangkan bukan tanda menolak.. tp mahukan kepastian.. hahaha.. maaf, hari ni dunia penuh awang-awangan... jadi ayat pun dah bertukar rentak.. melankolik sgt2.. Sori mak.. anak mak dah pandai nak miang2.. hahaha..!!

2 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

ingatkan pelok sapa tadi huhu

Safini Yamin said...

bgga mak anak jd cekgu..
tp mak hg sure trkjt bila ank die dah pndai miang2..
hehee...
mybe next tyme coklat 2 pasti d trima..=)