I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, October 29, 2010

Obsesi..!!

Sepanjang hari yang permai dan sejuk bebenar ni.. aku tak buat apa2 pun.. bosannyer hanya tuhan je la yang tau.. nak bukak buku rujukan subjek Evaluation pun malas... bukak sket2 pasal buku lab management.. yg rajinnyer.. baca novel..!! hahaha
Tengok tak gambar kat atas tu.. itulah mak iti kita... dari kecik hidup serta membesar dengan lagu2 dia.. boleh citer setiap lagu2 dia mengingatkan aku dengan kenangan2 yang lepas.. masa kenduri kawin pak cu saya.. terngiang2kan lagu kesilapanku keegoanmu.. masa nak masuk maktab terngiang2 lagu biarlah rahsia.. masa nak g BIG kat zoo taiping, terngiang2kan lagu Cinta Ini.. masa baru berpisah dgn kawan2, slalu nyanyikan lagu Pejamkan Matamu.. macam2 la.. dan yang tak bestnyer pernah kalah karoake nyanyi lagu Kau Kekasihku.. hahahahah!! yang ni aku gelak besar.... gilokan..?? bergaduh mak dgn abah masa tu.. abah beria2 menggalakkan aku masuk.. mak pulak x sudah2 menegah.. last2 aku kalah.. hahaha..
Ada masa aku tak tau di mana keajaiban siti ni sebab apa saja lagu yang dia nyanyikan semuanya menjadi nostalgia pada aku.. bayangkan lagu iklan pepsi 'Nikmat terasa' tu pun sedap aku dgar.. slalu lak tu.. ada kat mp3 henset..
Siti kian berubah seiring revolusi zaman.. dan setiap kali itulah minat aku tidak pernah berubah meminati dan menyokongnya.. biarlah mak slalu bising2 dgn aku.. slalunya nak bising2 time AIM, sampai bergaduh2 dgn mak ni.. aku sokong siti.. mak tak suka.. bila siti menang aku bersorak.. bila siti kalah, mak mengejek.. last2 kena marah dgan abah.. memekak jer malam2..
Aku tau apa yg menyebabkan siti popular.. selain suara.. mungkin personalitinya.. aku percaya artis kegemaran sedikit sebanyak mempengaruhi sikap peminat.. cuba tgok sikap peminat faizal tahir,.. diorang tu sedikit 'overconfident' kan?? sket jer.. hahaha..!! kalau peminat ning baizura.. diorang tu kebanyakan 'over pose' kan..?? tp kita2 yang minat siti nie.. relax jer.. sabar dan redha.. iya dok?? hahaha..
Yang penting siti tak pernah lupa pada tuhan, mak dan arwah ayah dia.. yg tu aku tabik kat siti.. jgn jadi macam sebilangan artis yang lupa diri.. dan akhirnya jatuh menjunam..
Ok..! ingat nak ckp sket.. tp dah jadi byk.. huhuhuhu..

No comments: